۰

عربستان یک پروژه نفتی خود را معلق کرد

شرکت نفتی آرامکوی عربستان در پی نصف شدن قیمت نفت طرح ساخت یک نیروگاه ۲ میلیارد دلاری سوخت های پاک در بزرگترین پالایشگاه نفتی خود را به حالت تعلیق درآورد.
عربستان یک پروژه نفتی خود را معلق کرد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، سه منبع صنعتی گفتند، شرکت نفتی آرامکوی عربستان طرح های خود برای ساخت یک نیروگاه ۲ میلیارد دلاری سوخت های پاک در بزرگترین پالایشگاه نفتی خود در رأس تنوره را به حالت تعلیق درآورده است. 

ظاهرا این پروژه یکی از اولین پروژه های انرژی در عربستان است که در واکنش به نصف شدن قیمت نفت در ۶ ماه اخیر به حالت تعلیق در می آید. 

پروژه سوخت های پاک راس تنوره شامل یک هیدروتریتر نفتا، بخشی از فاز دوم بهسازی پالایشگاه های آرامکو بود و قرار بود تا سال ۲۰۱۶ تکمیل شود. 

یک منبع نزدیک به موضوع گفت: «آنها از برگزاری مناقصه صرف نظر کردند.» وی افزود، هیچ دلیلی برای این اقدام اعلام نشده است. 

یک منبع دیگر گفت: «آنها اعلام کردند که پروژه را تا یک سال به تعویق می اندازند.» 

وی به رویترز گفت، پس از کاهش قیمت نفت، شرکت آرامکو در حال ارزیابی پروژه های خود است تا تعیین کند که کدام پروژه باید از اولویت برخوردار باشد.
خالد الفلیح، مدیر اجرایی آرامکو در ماه نوامبر گفته بود، تحولات چرخشی در بازار نفت موجب نخواهد شد تا استراتژی دراز مدت شرکت آرامکو از مسیر خود خارج شود. 

آرامکو در سال ۲۰۱۳ از شرکت های پیمانکار برای شرکت در پروژه رأس تنوره دعوت کرد، اما پس از آن تصمیم گرفت تا یک مناقصه دیگر برگزار کند، زیرا پیشنهادات ارائه شده بیش از بودجه در نظر گرفته شده بود. این شرکت همچنین یکی از بسته های ارائه شده برای تولید پاراکسیلن را پس از مشخص شدن عدم صرفه اقتصادی آن، لغو کرد. 

به گفته یکی از منابع، دور جدید مناقصه این پروژه قرار بود در اواسط ماه نوامبر منعقد شود، اما قبل از اتخاذ تصمیم در مورد به تعویق افتادن این پروژه، برگزاری مناقصه به زمانی دیگر موکول شد.
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 4534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *