اصرار طراحان بر اجرای تحقیق‌وتفحص از واردات بنزین

13 دی 1393 ساعت 11:40

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه طراحان تحقیق و تفحص از واردات بنزین اصرار به انجام این امر دارند گفت: احتمالاً این طرح دو هفته دیگر در کمیسیون انرژی برای تصویب به رأی گذاشته می‌شود.


به گزارش «ميز نفت»، حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره روند اجرای طرح تحقیق و تفحص از واردات بنزین گفت: بعد از جلسه‌ای که کارگروه نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با طراحان تحقیق و تفحص از مجلس داشت، طراحان اصرار داشتند که این امر انجام شود. 

وی درباره علت تأخیر در بررسی این طرح در کمیسیون انرژی توضیح داد: وزارت نفت توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد و قرار شد که بررسی بیشتری در این زمینه صورت گیرد اما علی رغم این موضوع طراحان خواهان انجام تحقیق و تفحص از روند واردات بنزین شدند. 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اعلام اینکه باید طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون انرژی تصویب شود، درباره زمان بررسی این طرح در کمیسیون مورد نظر گفت: با توجه به اینکه در هفته جاری لایحه بودجه در کمیسیون‌های مجلس بررسی می‌شود، احتمالاً دو هفته دیگر طرح تحقیق و تفحص از واردات بنزین در کمیسیون انرژی به رأی گذاشته خواهد شد. 

به گزارش تسنیم، ۳۰ مهر ماه امسال ۱۰ نماینده مجلس خواستار انجام تحقیق و تفحص از واردات بنزین شدند. 

در متن تحقیق و تفحص از بنزین واردتی آمده است:" براساس اسناد موجود وزارت نفت در رسانه ها اعلام کرده است با واردات بنزین یورو ۴ و همچنین توزیع آن در تهران و کلان شهرها، هوای این شهرها پاک شده است. لیکن طبق بررسی های اولیه، بنزین وارداتی نه تنها از استاندارد یورو ۴ برخوردار نیست، بلکه در برخی موارد از موادی ترکیب و تشکیل شده است که سال هاست اجازه توزیع آن در هیچ کشوری داده نمی شود."


کد مطلب: 4549

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/4549/اصرار-طراحان-اجرای-تحقیق-وتفحص-واردات-بنزین

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir