۰
۱

موفقیت متخصصان ايراني در احداث پالايشگاه نفت عمان

متخصصان و مديران ايراني توانستند تنها پالايشگاه عمان را با رعايت تمامي مسائل ايمني احداث و تحويل کشور عمان نمايند.
به گزارش «ميزنفت»، قاضي ميرسعيد مشاور هيأت مديره شرکت مديريت هيربدان(مجري طرح هاي نيروگاهي و صنايع وابسته)، در گفتگو با خبرنگاران بااشاره به اينکه اين شرکت توانسته است ده ها طرح صنعتي و عمراني در بخش هاي مختلف صنعتي اعم از نفت و گاز ، پتروشيمي و نيروگاهي را در ۱۰ سال اخير با موفقيت به پايان برساند و تحويل دهد، درباره اجراي طرح نيروگاه و تاسيسات پالايشگاه مسقط عمان گفت: از طرح هاي برون مرزي اين شرکت مي توان به احداث نيروگاه عمان در شهر مسقط اشاره کرد که اين شرکت با توجه به انجام موفقيت آميز پروژه نيروگاه گازي پالايشگاه مسقط، موفق به دريافت حدود ۲۰ ميليارد ريال جايزه صادراتي از انجمن صادر کنندگان خدمات فني و مهندسي شد.

وي اضافه کرد: هم اکنون اين شرکت در بعد داخلي طرح هاي نيروگاه اوره و آمونياک و يوتيليتي اوره و آمونياک پتروشيمي شيراز ، نمک زدايي از نفت خام واحد بنگستان اهواز ، ايستگاه پمپاژ نفت در سايت نيشابور و مديريت طرح ذوب و اسيد مس سونگون تبريز را در دست اجرا دارد.

قاضي ميرسعيد گفت: اين شرکت در طول ۱۴ سال ۲۴ طرح مهندسي و ساخت نيروگاه نفت و گاز و صنعت را با موفقيت در ايران، ارمنستان و عمان به اتمام رسانيد.
براساس اين گزارش؛ رييس هيأت مديره شرکت هيربدان گفت: اين شرکت در يک مناقصه بين المللي با حضور اوليه ۱۷ شرکت توانست امتيازات فني لازم را کسب و جزو ۴ شرکت تاييد صلاحيت شده ( اسپانيا، هند ، امريکا و ايران ) با ارائه پيشنهاد بازرگاني مناسب برنده اين مناقصه شود.

سعيد مرجوي افزود: بر اساس قرارداد با شرکت پالايشگاه نفت عمان اين شرکت متعهد به اجراي کليد در دست احداث نيروگاه به ظرفيت ۵۲ مگاوات، تاسيسات توليد ،بخار اصلي و کمکي ، تاسيسات توليد آب شيرين ، تاسيسات توليد آب نرم و تاسيسات تصفيه سوخت شده است.

وي تامين تجهيزات ، عمليات ساختماني ، نصب و راه اندازي ، تامين لوازم يدکي دو ساله و ضمانت سه ساله را از ويژگي هاي اين طرح بيان کرد و گفت: اين شرکت با تکيه بر توانايي مديران و متخصصان ايراني، بخشي از نيازهاي تجهيزاتي طرح را از ايران تامين کرد که مي توان به صادرات خدمات فني مهندسي و طراحي و ساخت بخش عمده تاسيسات آب شيرين کن ، انواع کابلها ، شيرآلات صنعتي ، طراحي سيستم کنترل و اسکادا، تجهيزات اتصال زمين و حفاظت کاتديک و اسکلت فلزي اشاره کرد.

مرجوي گفت: اين طرح در فضاي محدود داخلي پالايشگاه شهر مسقط با توليد مستمر ۲۴ ساعته (تنها پالايشگاه وقت عمان ) و با رعايت مسائل ايمني کار و با ثبت رکورد ۳ ميليون ساعت کار بدون حادثه اجرا شد و خوشبختانه تيم مديران شرکت توانستند محدوديت هاي حاکم بر تحريم هاي ناعادلانه در زمينه هاي افتتاح نکردن اعتبار اسنادي براي شرکت هاي ايراني و تامين تجهيزات بر اساس تعهدات قراردادي را برطرف کنند.
وي افزود: طرح نيروگاه و تاسيسات پالايشگاه مسقط بزرگترين پروژه فني و مهندسي در حوزه انرژي است که يک شرکت خصوصي ايراني در يک بازار کاملا رقابتي در خارج از کشور اجرا کرد و موفق به دريافت رضايت نامه از کارفرماي خود شد.
مرجوي ، سپري شدن بيش از ۲۵ هزار ساعت کارکرد اجزاء مختلف طرح بدون بروز مشکل را ديگر ويژگي اين طرح دانست و گفت: بر اساس ارزيابي رايزن جمهوري اسلامي ايران در عمان انجام اين طرح در محل بزرگترين پالايشگاه عمان بدون ترديد يکي از ارزشمندترين اقدامات يک شرکت ايراني در حوزه صنعت نفت ، گاز ، پتروشيمي و نيروگاهي اين کشور محسوب مي شود.
وي افزود: اين طرح در سه سال اجرا شده و ۱۰۲ ميليون دلار هزينه اجراي طرح بوده است.
مرجوي با بيان اينکه اين شرکت در فازهاي ۷، ۸ و ۹ عسلويه، احداث نيروگاه را بر عهده داشته است از برنده شدن در طرح بازسازي نيروگاهي در عراق به ارزش ۲۰ ميليون دلار خبر داد که البته به علت شرايط امنيتي در عراق ، ابلاغ آن از طرف عراقي به شرکت ، تاخير ۱۰ ماهه داشته است.

قرار است وزير صنعت، معدن و تجارت در سفري به کشور عمان از طرح نيروگاه و تاسيسات پالايشگاه مسقط که به دست متخصصان و مديران ايراني ساخته شده است بازديد و به صورت رسمي افتتاح شود.
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب: 4573
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


عقیل
Oman
سلام عقیل حمید هستم 30 سال سن دارم سابقه کار در شرکت نفت و حفاری و سد نیروگاه رو دارم ممنون میشم کمکم کنید کار مناسبی در عمان پیدا کنم