۰

برآورد افزایش ۱۰ درصدی قیمت سوخت در سال

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور را تشریح کرد و گفت: برای تحقق درآمد ۴۸ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها در سال آینده نیاز به افزایش ۱۰ درصدی متوسط قیمت حاملهای انرژی داریم.
برآورد افزایش ۱۰ درصدی قیمت سوخت در سال
به گزارش «ميزنفت»، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۴، گفت: در راستای دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای کاهش اتکا به نفت، میزان اتکا به نفت در بودجه سال ۹۴ به یک سوم کاهش یافته که وابستگی بودجه به نفت حدود ۳۱ درصد خواهد بود. 

وی افزود:در سال جاری رقم ۴۸ هزار میلیارد تومانی درآمد هدفمندی محقق نشده است. برای رسیدن به این رقم در سال آینده نیاز به افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی خواهد بود. برآوردها نشان می‌دهد در سال جاری درآمد هدفمندی یارانه‌ها حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان بوده که برای رسیدن به رقم ۴۸ هزار میلیارد تومان نیاز به افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها به طور میانگین خواهد بود، لذا قیمت آب، برق، گاز و بنزین در دور دوم هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت یازدهم با افزایش قیمت مواجه شد. 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان اضافه کرد: در لایحه بودجه ۹۴ قیمت هر بشکه نفت ۷۲ دلار پیش بینی شده است. پیشنهاد مجلس هم این بوده که قیمت نفت در بودجه واقع بینانه باشد و رقم آن به واقعیت نزدیک باشد. اکنون هم مجلس قطعا رقم پیشنهادی دولت را کاهش خواهد داد، اگرچه ما با کاهش سنگین بودجه‌های عمرانی و جاری مواجه می‌شویم، اما در راستای اقتصاد مقاومتی فرصت خوبی برای کاهش وابستگی بودجه به نفت خواهد بود و موجب می‌شود هزینه‌های جاری کاهش یابد.
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 4575
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *