۰

زیان کلان BP از افت قیمت نفت و تحریم روسیه

انتظار می رود که شرکت بی پی به دلیل افت قیمتهای نفت و تحریم روسیه شاهد ضرر صدها میلیون دلاری در درآمدها و سود سهام حاصل از شرکت روسی روسنفت در سه ماهه چهارم سال ٢٠١٤ باشد.
زیان کلان BP از افت قیمت نفت و تحریم روسیه
به گزارش «ميزنفت» به نقل از شانا،  روزنامه فایننشال تایمز نوشت:

 انتظار می رود که شرکت بی پی انگلیس در پی افت قیمتهای نفت و بحران مالی که سبب افت ارزش پول ملی روسیه (روبل شده است)، صدها میلیون دلار از محل درآمدها و سود سهام حاصل از شرکت روسی روسنفت زیان ببیند.

تحلیلگران موسسه سیتی پیش بینی می کنند که افت ٤٧ درصدی ارزش روبل طی سه ماه گذشته منجر به زیان کلی شرکت بی پی در سهامش در شرکت روسی روسنفت خواهد شد.

آنها پیش بینی می کنند که این ضرر حدود ٧٥٠ میلیون دلار خواهد بود که نخستین مورد برای این شرکت بزرگ انگلیسی در روسیه به شمار می رود.

شرکت بی پی زمانی ١٩,٧٥ درصدسهام شرکت روسنفت را در اختیار گرفت که نیمی از سهام خود را در شرکت سرمایه گذاری مشترک تی ان کی-بی پی در سال ٢٠١٣ به شرکت روسنفت فروخت.

با این حال، بحران اوکراین و تحریمهای اعمال شده غرب علیه مسکو بر سودهای حاصل از این قرارداد سایه افکند، زیرا قیمتهای نفت خام از ماه ژوئن گذشته حدود ٥٠ درصد کاهش یافته است و کاهش ارزش پول روسیه نیز زیان قابل توجهی را برای بی پی در پی خواهد داشت.

ایان رید، یک تحلیلگر انرژی در موسسه بی ام او کپیتال مارکت گفت: شرکت روسنفت تقریبا مطمئن است که در سه ماهه چهارم سال ٢٠١٤ به دلیل افت زیاد ارزش روبل و قیمتهای نفت زیان کلانی را تجربه می کند.

وی افزود: این موضوع منجر به ضرر ٦٣٠ میلیون دلاری شرکت بی پی در سهامش در شرکت روسنفت می شود.

بنا بر اعلام موسسه بی ام او، انتظار می رود که این ضرربر کل سود شرکت بی پی در سه ماهه چهارم تاثیر بگذارد و درآمدهای آن را برای هر سهم به حدود ٥ سنت کاهش دهد.

تودور پیکرینگ هولت، از تحلیلگران بانک سرمایه گذاری نیز ضرر بسیار زیادی را برای شرکت بی پی در سه ماهه چهارم سال ٢٠١٤ پیش بینی می کند.

وی گفت: این شرکت ضرر ٧٥٠ میلیون دلاری را از سهامش در شرکت روسنفت شاهد خواهد بود.
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 4586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *