۰

پیشنهاد جدید نفتی ایران به روسیه

وزیر نفت با اشاره به انجام مذاکراتی با روسیه به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت غیر اوپک، اعلام کرد: پیشنهاد کاهش تولید نفت به روس ها ارائه شده و مذاکرات با این کشور برای کاهش تولید نفت ادامه دارد.
پیشنهاد جدید نفتی ایران به روسیه
به گزارش «ميزنفت»، بیژن زنگنه درباره مذاکره با روسیه برای کاهش تولید نفت با توجه به تاثیر گذاری روسیه در بازار نفت غیر اوپک و تولید ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت روس‌هااعلام کرد: در حال مذاکره با روسیه هستیم. 

وزیر نفت ایران تاکید کرد: در این باره تاکنون مذاکراتی با روسیه انجام شده است، ولی هنوز به جمع بندی نهایی دست نیافته ایم. 

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه تاکنون در چندین مرحله با روسیه مذاکره کرده ایم، اظهار داشت: ولی باز هم نیاز است که با روس‌ها مذاکره کنیم که روند مذاکرات با روسیه برای دستیابی به توافق ادامه می یابد. 

زنگنه هفته جاری هم در جمع خبرنگاران با رد پیوستن روسیه به سازمان اوپک در خصوص برگزاری نشست فوق العاده اوپک، گفته است: برگزاری نشست اضطراری به تنهایی مشکلی را حل نمی کند، مهم این است که اعضای اوپک برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت به اجماع برسند و اقدامی در جهت کاهش تولید انجام دهند. 

وزیر نفت با اعلام اینکه در نشست ۱۶۶ اوپک هشت کشور دنبال کاهش تولید ١,٥ میلیون بشکه ای بودند و چهار کشور دیگر به دنبال تثبیت سقف تولید اوپک در سطح ٣٠ میلیون بشکه در روز بودند، تصریح کرده است: اگر نشست ١٦٦ به عقب انداخته می شد ۱۰ دلار در هر بشکه سود می کردیم.
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 4602
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *