۰

تولید نفت آمریکا به 9.13 میلیون بشکه در روز رسید

تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به ۹.۱۳ میلیون بشکه در روز رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون بشکه در روز افزایش داشته است.
تولید نفت آمریکا به 9.13 میلیون بشکه در روز رسید
به گزارش «ميزنفت» به نقل از بلومبرگ، اگر تردیدی هم درباره استراتژی اوپک وجود داشت، ثروتمندترین اعضای سازمان در حال از زدودن این ابهام هستند. 

نمایندگان عربستان، امارات و کویت در طی ۶ هفته اخیر ده ها بار تاکید کرده اند که اوپک به هیچ قیمتی تولید خود را کاهش نخواهد داد. این کشورها تلاش دارند تا با پایین آوردن قیمت نفت، تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا را از بازار خارج سازند. 

قیمت نفت در سال گذشته ۴۸ درصد و از زمان تاکید اوپک بر عدم کاهش تولید در ماه نوامبر تاکنون ۳۴ درصد کاهش یافته است. این تصمیم اوپک هرچند درآمدهای اعضا را در سال ۲۰۱۵ کاهش می دهد، اما هدف از آن حفظ سهم آنها از بازار در سال های آینده است. 

جیمی وبستر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «هرچه قیمت ها با سرعت بیشتری پایین بیاید، شما واکنش فوری تری از تولید گنندگان آمریکایی شاهد خواهید بود.» 

مجموع تولید نفت خام آمریکا در هفته گذشته به ۹.۱۳ میلیون بشکه در روز رسید که حدود یک میلیون بشکه نسبت به یک سال قبل و ۴۹ هزار بشکه نسبت به زمان نشست اوپک در ماه نوامبر افزایش داشت. تولید نفت به روش شیل، میزان تولید امریکا را در طی ۵ سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داده است. میزان صادرات نفت آمریکا که همچنان بر اساس قوانین داخلی این کشور محدود است، بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه نوامبر به رقم بی سابقه ۵.۲ هزار بشکه در روز رسید. 

این چهار عضو اوپک در خاورمیانه برای تحمل کردن قیمت پایین نفت به ذخایر ارزی خود امید بسته اند که بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول، رقم آن به ۸۲۶.۴ میلیارد دلار می رسد. نفت، ۶۳ درصد صادرات این کشورها را تشکیل می دهد. 

بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، کاهش قیمت نفت مجموعا ۲۵۷ میلیارد دلار درآمد امسال ۱۲ عضو اوپک را کاهش خواهد داد. بر اساس پیش بینی موسسه سی ام ای، ونزوئلا در طی ۵ سال آینده با مشکل ناتوانی در پرداخت بدهی هایش مواجه خواهد شد.
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 4652
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *