۰

سفیر امارات در امریکا:پایین آمدن قیمت نفت مهم نیست

سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن، روز گذشته تاکید کرد که مهم نیست بهای نفت تا چه اندازه پایین بیاید، اوپک دلیلی برای کاهش تولید به منظور بالا بردن نرخ نفت، ندارد.
سفیر امارات در امریکا:پایین آمدن قیمت نفت مهم نیست
به گزارش «ميزنفت» به نقل از شبکه خبری «بلومبرگ» ، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن، در سخنان روز گذشته (پنجشنبه) خود گفته است که مهم نیست بهای نفت تا چه اندازه پایین بیاید، اوپک دلیلی برای کاهش تولید به منظور بالا بردن نرخ نفت، ندارد.

«یوسف العطیبه» که دیروز در مهمانی ناهار شبکه خبری «بلومبرگ» در واشنگتن شرکت کرده بود گفت: «حرص و ولع زیاد بازار (برای تولید) از سوی اوپک نیست، بنابراین دلیلی وجود ندارد که اعضای اوپک تولیدشان را کاهش دهند».

وی در ادامه افزود «(کشورهای) خلیج(فارس) می‌گویند بنا دارند تا برخی مشکلات را به نفع سلامت طولانی مدت بازار عرضه و تقاضای انرژی، به جان بخرند».

نفت در سقوطی بی‌سابقه نیمی از ارزش خود را نسبت به سال گذشته از دست داده است و با نرخ زیر ۵۰ دلار در بازار جهانی معامله می‌شود. این در حالی است که نفت «شیل» آمریکای شمالی که حاصل فناوری جدید استخراج نفت از لایه‌های رسوبی است، بیش از ۵ میلیون بشکه در روز به تولید جهانی نفت مستقل از اوپک از سال ۲۰۱۱ کمک کرده است.

«بلومبرگ» در گزارش خود می‌نویسد، سخنان «العطیبه»، تاکیدی است بر شکاف اعضای اوپک که هم‌اکنون به دو بخش تقسیم شده‌اند: کشورهای حوزه خیلج فارس که به رهبری عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی، با ثابت نگاه داشتن عرضه برای نگه داشتن سهمشان از بازار نفت در تلاشند؛ و بلوک ایران و ونزوئلا که اقتصادشان به درآمد نفتی وابستگی بیشتری دارد و برای کاهش عرضه که منجر به افزایش بهای نفت خواهد شد، فراخوان می‌دهند.
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب: 4656
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *