۰

نامه جالب زنگنه به دوست صمیمی اش در دولت

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به زیان ۴۰۰ میلیارد تومانی فرودگاه‌های کشور در سال گذشته، گفت: وزیر نفت در نامه‌ای از وزیر راه درخواست کرده که ۹ فرودگاه نفت را به شرکت فرودگاه‌ها واگذار کند.
نامه جالب زنگنه به دوست صمیمی اش در دولت
به گزارش «ميزنفت»، محمدعلی ایلخانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه‌های کشور ضرر دادیم، گفت: هر سرمایه گذار و مسئول محلی که تمایل داشته باشد، حاضریم فرودگاه‌ها را در اختیارشان بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه فقط در سه فرودگاه ضرر نمی‌دهیم، اظهار داشت: البته اگر به اندازه سرمایه حساب کنیم، آنها هم زیان ده هستند. به عنوان مثال، در فرودگاه مهرآباد ۱۲۰۰ هکتار زمین داریم که همه آنها را پول دادیم، خریدیم و همه سند دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در این فرودگاه بخشی از اراضی که در اختیار نیروی هوایی است را شرکت فرودگاه‌ها خریداری کرده است و سند داریم، به علاوه ترمینال‌ها و تجهیزات را حساب کنیم ضرر می‌دهیم اما در مجموع هزینه های جاری کمتر از درآمد است.

ایلخانی با اشاره به اینکه فرودگاه مهرآباد، مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) زیان ده نیستند، بیان کرد: در مابقی فرودگاه‌ها حتی شیراز هم ضرر می‌دهیم؛ به دلیل اینکه هرچه نشست و برخاست هواپیماها در یک فرودگاه افزایش یابد، بدهی شرکت‌های هوایی هم به ما افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم فرودگاه‌ها را در شهرها به مسئولان شهری و استانی واگذار کنیم، ضمن آنکه هزینه های سنگین را شرکت فرودگاه می‌پردازد و فقط هزینه های جاری را به آنها واگذار می کند و معتقدیم که اگر آنها تحویل بگیرند، بهتر از ما می‌توانند موضوعات اقتصادی شهرشان را بشناسند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: وزیر نفت در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که ۹ فرودگاه نفت را به شرکت فرودگاه‌ها تحویل بدهد. البته این حرف درستی است و باید یک مجموعه متولی فرودگاه‌داری باشد اما ما ضرر و زیان زیادی را در فرودگاه‌ها دادیم و دیگر شرکت فرودگاه‌ها توان ضرردهی ندارد.
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 4692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *