۰

راهکار ونزوئلا و عربستان برای نفت

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که ونزوئلا و عربستان به استراتژی لازم برای افزایش مجدد قیمت نفت در بازار جهانی دست یافته‌اند.
راهکار ونزوئلا و عربستان برای نفت
به گزارش «ميزنفت»، نیکلاس مادورو  رئیس جمهور ونزوئلا که به عربستان سعودی سفر کرده است، پس از گفت‌وگو با «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان اعلام کرد که به توافقات لازم برای افزایش قیمت نفت و برقراری ثبات در بازار نفت جهانی با دولت عربستان دست یافته است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دولت ونزوئلا در خصوص برگزاری این جلسه، هر دو کشور قصد دارند از طریق اجرای سیاست‌های مناسب از سوی ۲ قطب انرژی دنیا، بازار جهانی نفت و قیمت آن را احیا کنند.

طی این جلسه همچنین هر دو کشور بر سر افزایش روابط دوجانبه و بهبود همکاری‌های موجود با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

در این جلسه علاوه بر «سلمان بن عبدالعزیز» افراد دیگری از کابینه دولت عربستان از جمله «علی النعیمی» وزیر نفت این کشور و «موکرین بن عبدالعزیز» یکی دیگر از ولیعهدهای آل سعود حضور داشتند.

«سلمان بن عبدالعزیز» به نمایندگی از «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان که در حال حاضر در بیمارستان بستری می‌باشد در این جلسه حضور یافته است.

«مادورو» طی سخنان خود در این دیدار تأکید کرد: همانطور که در ایران اعلام کردم و همچنین در سفرهای بعدیم به الجزایر و قطر خواهم گفت؛ همه ما باید با مشارکت جلوی افزایش قیمت نفت و ایجاد بی‌ثباتی در بازار جهانی را بگیریم.

«اوپک»

اوپک با برخورداری از ۸۱ درصد از منابع نفتی جهان قادر به تولید ۴۰ درصد نفت ( معادل با ۱۲۰۶۱۷ میلیون بشکه نفت خام) و ۱۴ درصد گاز طبیعی می‌باشد و ونزوئلا که به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای برخوردار از این منبع طبیعی به شمار می‌رود با تولید ۲۹۳ هزار ۳۵۳ میلیون بشکه نفت خام معادل ۲۰ درصد از نفت کل جهان توانایی تولید نفت تا ۳۰۰ سال آینده را دارا می‌باشد.

این در حالی است که عربستان نیز به عنوان یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان تنها قادر به استخراج ۹،۶ میلیون بشکه نفت می‌باشد.

نزول قیمت نفت در جهان به دلیل استفاده آمریکا از روش «شکست هیدرولیکی» می‌باشد که بدون شک خسارات فراوانی برای کره زمین به همراه دارد.
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 4700
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *