۰

بزرگترین بازنده های کاهش قیمت نفت از نظر طلال

طلال تاجر آل سعود و جزو ثروتمندترین‌های جهان به تازگی گفته است نفت دیگر قیمت ۱۰۰ دلار را نخواهد دید و عربستان و روسیه بزرگترین بازنده کاهش قیمت نفت است.
بزرگترین بازنده های کاهش قیمت نفت از نظر طلال
به گزارش «ميزنفت شاهزاده الولید بن طلال، تاجر سعودی، معتقد است که نفت دوباره قیمت بشکه‌ای ۱۰۰ دلار را به خود نخواهد دید وی در عین حال خاطر نشان کرد که کاهش قیمت نفت به بزرگترین داستان مسئله سال تبدیل شده است.

به گفته طلال در حالی که قیمت پایین بنزین برای مصرف کنندگان شرایط مناسبی را رقم زده است اما کاهش ۵۰ درصدی قیمت نفت خام برای کشورهای تولید کننده عمده بویژه روسیه و عربستان بسیار تاثیر منفی خواهد گذاشت و حتی تولید کنندگان نفت تگزاس هم از ترکش‌های کاهش قیمت نفت در امان نخواهند بود.

وی همچنین پیش کرد که تولید نفت شل که باعث افزایش رشد اقتصادی در آمریکا شده است نیز فروکش خواهد کرد. ,

طی دو هفته گذشته تعدادی از شرکت‌های حفاری نفتی اعلام کردند که برای ادامه کار خود از سوی کارفرمایان خود پیام منفی دریافت کرده‌اند و شرکت‌ها ظاهرا ترجیح می‌دهند که بجای ادامه کار قراردادهای حفاری نفتی را کنسل کنند.

وی که از سیاست‌های عربستان که باعث افت قیمت نفت شده به شدت انتقاد دارد،‌ گفت: ارزان فروشی شدید نفت شاه عربستان و روسیه را با مشکل مواجه کرد است.

طلال در باره اینکه استراتژی عربستان در صورت عدم کاهش تولید چه خواهد بود؟ می‌گوید: عربستان و همه کشورها در گیر این مسئله هستند کسی پیش بینی نمی‌کرد که چه اتفاقی برای نفت خواهد افتاد کسی که می‌گوید افت ۵۰ درصدی را پیش بینی می‌کرده است واقعیت ندارد

طلال گفت: وزیر نفت عربستان در ماه جولای علنا اعلام کرد ۱۰۰ دلار قیمت مناسبی برای تولید کننده و مصرف کننده است و کمتر از ۶ ماه بعد قیمت نفت ۵۰ درصد افت کرد.

عربستان سعودی دو نکته منفی دارد نخست اینکه نفت کم تولید می‌کند و دیگر اینکه با قیمت ارزان می‌فروشد بنابراین از یک ناحیه دو ضربه دریافت می‌کند.

وی درباره دلایل کاهش قیمت نفت گفته است افزایش عرضه نفت وجود دارد عراق تولید بیشتری دارد حتی لیبی اگرچه دچار جنگ داخلی است اما همچنان تولید می‌کند، آمریکا هم نفت شل و گاز بیشتری تولید می‌کند از سوی دیگر میزان تقاضا پایین است ژاپن رشد اقتصادی صفر درصد داشته و چین هم گفته است که رشد ۶ یا ۷ درصد را خواهد داشت و رشد اقتصادی هند هم به نصف کاهش یافته است ظرفیت رشد اقتصادی آلمان از دو به یک درصد افت کرده است بنابراین کاهش تقاضا و عرضه مازاد وجود دارد.
الولید در این باره که آیا افت قیمت ادامه خواهد یافت یا نه گفته است؟ اگر میزان عرضه به همین شکل باقی بماند و تقاضا هم همین روند ضعیف را طی کند قیمت افت بیشتری خواهد کرد اما اگر وضعیت برعکس شود افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود اما مطمئن نیستم که قیمت نفت دیگر به ۱۰۰ دلار برسد یک سال پیش هم گفتم که هر قیمت بالاتر از ۱۰۰ دلار تصنعی است و واقعی نیست.

شاهزاده ولید بن طلال در ماه مارس ۲۰۱۳ با دارایی خالص ۲۰ میلیارد دلار، در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، که توسط مجله فوربس منتشر شد، در رتبه ۲۶ قرار گرفت. وی عضوی از خاندان آل سعود می‌باشد.
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 4704
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *