۰

فاز ۱۱ پارس جنوبی بزودی تعیین تکلیف می‌شود

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی با نظر مساعد مسئولان صنعت نفت در قسمت دریا بزودی به پیمان می‌رود.
فاز ۱۱ پارس جنوبی بزودی تعیین تکلیف می‌شود
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  فارس، سید مرتضی الهی در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه انرژی کیش برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: همانطور که در ابتدای سال وعده افزایش ۱۰۰ میلیون متر مکعب تولید گاز غنی را داده بودیم، خوشبختانه توانستیم تا حدودی این وعده را عملی کنیم.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد:‌خوشبختانه بخش اعظمی از فاز ۱۲ پارس جنوبی تاکنون راه‌اندازی شده است که بزودی تولید گاز از بزرگترین فاز پارس جنوبی به ۸۴ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی با اشاره به راه‌اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ و همچنین فازهای ۱۷ و۱۸ تصریح کرد: تا بهمن ماه معادل ۴۰ میلیون متر مکعب از دو فاز ۱۵ و ۱۶ تولید و به مدار ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، گفت: سال گذشته حدود ۲۹۰ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی تولید می‌شد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید گاز در پارس جنوبی به ۳۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی فازهای جدید گفت: این فازها به طور متوسط ۶۰ درصد پیشرفت داشته است که فاز ۱۹ با پیشرفت ۸۴ درصدی در این زمینه رکورددار است.

الهی با اشاره فازهای ۱۳، ۱۴، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تا ۲۴ گفت: فاز ۱۳ از پیشرفت ۷۲ درصدی، فاز ۱۴ از پیشرفت ۵۷ درصدی، فاز ۲۰ و ۲۱ از پیشرفت ۷۰ درصدی و فاز ۲۲ تا ۲۴ از پیشرفت ۷۴ درصدی برخوردار است که با این شرایط انتظار داریم سال آینده فاز ۱۹ به تولید برسد و خوشبختانه هیچکدام از این فازها تعطیل نبوده و هم‌اکنون پیمانکاران مشغول توسعه فازهای نامبرده هستند.

وی با اشاره به فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: پس از توقف طولانی مدت این فاز مسئولان صنعت نفت، تصمیم گرفتند قسمت دریایی فاز ۱۱ به پیمان برود که اگر شرایط شرکت ایران ال‌ان‌جی مساعد باشد، این فاز را مانند گذشته به این شرکت واگذار می‌کنیم، اما هنوز شرایط را بررسی نکرده و پیمانکار مشخص نیست.
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 4719
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *