۰

طفره رفتن از اعلام دقیق تولید نفت لیبی

رئیس جدید شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که تولید نفت کشورش افزایش یافته اما از اظهار رقم دقیق آن خودداری کرد.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از پایگاه اینترنتی لیبیا هرالد، مبروک بوسیف، رئیس شرکت ملی نفت لیبی، اعلام کرد که تولید نفت کشورش اندکی افزایش یافته و در میانه افت و خیز مداوم تولید نفت این کشور، به روزانه ٣٠٠ هزار تا ٥٠٠ هزار بشکه رسیده است.

بوسیف در ماه نوامبر ٢٠١٤ از سوی عبدالله الطینی به مدیریت شرکت ملی نفت لیبی گماشته شد و جای مصطفی ثنالله را گرفت. دولت الطینی گمان می برد که مدیر پیشین شرکت ملی نفت لیبی به دولت مخالفان متصل باشد.

دفتر مرکزی شرکت ملی نفت لیبی همچنان در پایتخت این کشور، طرابلس واقع است و ثنالله در آنجا مشغول کنترل امور است. هفته گذشته مقامهای رسمی کلیدی در دولت مخالفان که از طرابلس فعالیت می کنند، تولید نفت این کشور را ٢٤٠ هزار بشکه در روز اعلام کردند.

با این وجود، بوسیف اظهار کرد که آمار وی تولید همه کشور را در بر می گیرد که شامل میدانهای نفتی شرق و غرب لیبی است.

وی افزود که پایانه های صادرات نفت برقه و حریقه به شکل عادی فعال هستند اما پایانه های السدره، راس لانوف و الزویتنیه همچنان تعطیل اند. پایانه های السدره و راس لانوف به دلیل ادامه درگیریها در آن مناطق و پایانه الزویتنیه به دلیل اعتصاب کارکنان تعطیل هستند.

این مقام نفتی لیبی گزارشهای راه اندازی دوباره پایانه السدره در چند روز آینده را رد کرد و گفت: این کار غیر عملی است زیرا درگیریها هنوز در آن منطقه ادامه دارد.

در همین حال، بوسیف در مورد پایانه الزاویه اظهار نظری نکرد که شاید به دلیل واقع شدن آن در شرق لیبی و نبود اطلاعات کافی از رخدادهای آن منطقه باشد.
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 4720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *