۰

نظام جدید تخصیص سهمیه های گازوئیل از زبان زنگنه

وزیر نفت با اشاره به اینکه با وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا سال آینده بر مبنای بارنامه به رانندگان سوخت(گازوئیل) توزیع شود، از اعطای مجوز خوراک پتروشیمی فجر کرمان طی هفته آتی خبر داد.
به گزارش «ميزنفت»،  بیژن نامدار زنگنه در جلسه شورای معاونین استانداری کرمان با تاکید بر اینکه گازرسانی به استان کرمان باید در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: از بانک‌های استان باید برای گازرسانی به روستاها با ضمانت بازپرداخت وزارت نفت وام اخذ شود و استان کرمان اولویت وزارت نفت در افزایش ضریب نفوذ گاز بویژه در مناطق روستایی ظرف ۲ سال آینده است

وزیر نفت یادآور شد: اگر ۳۰ درصد پول برای گازرسانی به روستاها و شهرها را از بانک‌ها اخذ کنیم، می توانیم در کنار پرداخت بدهی ها، طرح گازرسانی را به اتمام برسانیم.

زنگنه با اشاره به اینکه ۳ و نیم میلیارد دلار سوخت در روستاها و شهرها توزیع می شود، گفت: اقتصاد کشور جوابگوی هزینه های گازرسانی نخواهد بود، لذا از درآمد توزیع سوخت در روستاها و شهرها باید استفاده کرد.

وزیر نفت یادآور شد: باید به سرعت به سمتی برویم تا سوخت مایع به جز در بخش حمل و نقل در هیچ بخش دیگری توزیع نشود.

زنگنه جلوگیری از قاچاق سوخت را یکی از اثرات برقی کردن چاه های آب دانست و خاطر نشان کرد: آمادگی داریم برای صرفه جویی هر متر مکعب گازوئیل هزار دلار پرداخت کنیم.
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 4787
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *