۰

داعش نفت سفید را به مردم چند می فروشد؟

داعش نفت سفيد را ۴ برابر قيمت معمول آن به ساکنان جنوب و غرب کرکوک مي فروشد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از پایگاه خبری موسوعه العراق کرکوک، منابع محلی اعلام کردند داعش برای هر یک از خانواده های مناطق تحت کنترل خود در جنوب و غرب کرکوک در ماه ۵۰ لیتر نفت سفید می فروشد .

این منابع افزودند داعش ۵۰ لیتر نفت سفید را ۴۰ هزار دینار ( معادل ۳۶ دلار )به مردم می فروشد در حالی که قیمت هر ۵۰ لیتر نفت سفید در مناطق مرکزی کرکوک که تحت کنترل دولت است فقط نه هزار دینار ( معادل هفت دلار ) است .

با این اساس داعش نفت سفید را چهار برابر قیمت معمول آن در مناطق تحت کنترل دولت ، به مردم می فروشد و در واقع قیمت نفت در مناطق جنوب و غرب کرکوک بیشتر از قیمت بنزین است.

منابع محلی تاکید کردند با وجود افزایش چهار برابری قیمت نفت سفید در مناطق تحت کنترل داعش در کرکوک ، شهروندان عراقی باید هزینه حمل و نقل نفت از منطقه حویجه به شهرها و روستاهای اطراف را هم خودشان بپردازند . هزینه حمله و نقل نفت از حویجه مقر اصلی داعش به مناطق دیگر ۲۰ تا ۳۰ هزار دینار ( ۱۷ تا ۲۷ دلار ) است .

گفتنی است عناصر داعش از ژوئن سال سال گذشته مناطق جنوب و غرب استان کرکوک را
تحت کنترل دارند و شهر حویجه در ۵۵ کیلومتری غرب کرکوک و مناطق الزاب ، العباسی ، الرشاد و الملتقی و برخی مناطق دیگر در تصرف داعش است .
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب: 4834
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *