۰

نشانه هایی از کاهش بحران بنزین در پاکستان

به گزارش «ميزنفت»، سخنگوی شرکت ملی نفت پاکستان در گفت و گو با رادیو دولتی این کشور افزود که اقداماتی برای بهبود عرضه بنزین به مناطق مختلف پاکستان در حال انجام است.

وی گفت: چند روز پیش نیز یک کشتی حامل ۵۰ هزار تن بنزین در بندر کراچی پهلو گرفته است و روند عرضه سوخت در ایالت پنجاب که شدیدترن بحران نسبت به سایر مناطق پاکستان را داشت، رضایت بخش است.

این مسوول پاکستانی نسبت به بهتر شدن وضعیت عرضه بنزین در ایالات مختلف پاکستان تا چند روز آینده ابراز امیدواری کرد و گفت که قرار است روز پنجشنبه هفته آینده نیز یک کشتی دیگر با محموله ۵۰ هزار تن بنزین وارد بندر کراچی شود.

این مقام مسوول هرگونه کاهش عرضه بنزین در ایالت سند و دیگر مناطق پاکستان را تکذیب کرد.

جایگاه های توزیع بنزین در اسلام آباد، امروز نسبتا به حالت عادی بازگشت هرچند هنوز هم در مقابل هریک از این جایگاه ها دست کم دهها دستگاه خودرو برای تهیه بنزین صف کشیده اند. روزهای گذشته صف تهیه بنزین مقابل جایگاه های توزیع سوخت در اسلام آباد حتی از یک کیلومتر هم تجاوز می کرد.

بحران کمبود بنزین در مناطق و شهرهای مرکزی و شمالی پاکستان از بیش از یک هفته پیش آغاز شده است آغاز شده است و دامنه این بحران روز گذشته ایالت سند در جنوب این کشور را نیز فرا گرفت.

شدت بحران کمبود بنزین در شهر 'لاهور' مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان (مرکز قدرت سیاسی نواز شریف نخست وزیر این کشور) باعث شده تا دولت چاره ای جز باز کردن شیرهای گاز سی.ان.جی برای تامین سوخت خودروهای دوگانه سوز نداشته باشد اگرچه قرار بر این بود گاز سی.ان.جی در فصل سرد زمستان فقط برای مصارف خانگی اختصاص یابد.

'شاهد خاقان عباسی' وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان روزهای گذشته بخاطر تشدید بحران کمبود بنزین در این کشور از مردم عذرخواهی کرد.

وی که در اظهارات چهار روز پیش خود وعده داده بود بحران جاری در کشورش ظرف یک یا دو روز خاتمه خواهد یافت، اخیرا در سخنانی اعلام کرد که کمبود بنزین در پاکستان تا یک هفته آینده برطرف خواهد شد.
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب: 4874
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *