۰

استقبال کوهن از کاهش قیمت نفت

"دیوید کوهن"معاون وزارت خزانه داری آمریکا از کاهش قیمت نفت استقبال کرد‎.
استقبال کوهن از کاهش قیمت نفت
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری آمریکا از کاهش قیمت نقت و آسیب های احتمالی به منافع ملی ایران استقبال کرد.‎

دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم ، امروز در جلسه کمیته روابط خارجی سنا تاکید کرد با کاهش قیمت نقت ، ایران میلیاردها دلار از درامد خود را از دست می دهد.

دیوید کوهن در این نشست تاکید کرد در ازای توقف پیشرفت برنامه هسته ایران تحت توافق موقت ژنو این کشور تعلیق محدود و برگشت پذیر تحریم ها را دریافت کرد. ایران به دلیل تحریم‌های جهانی به تمام درآمد نفتی خود دسترسی ندارد.

کوهن گفت ما ۱۰۰ هدف را به دلیل دور زدن تحریم‌ها داشته ایم و ایرانی ها را جریمه کرده ایم. ارزش پول ملی ایران از زمان توافق ژنو ۱۶ درصد کاهش یافته است. ما توانسته ایم ائتلاف جهانی و بین الملی درباره تحریم‌ها بر ضد ایران را حفظ کنیم.او گفت هیچ کس درباره اصل تحریم ها تردیدی ندارد، اما نکته مهم ،بحث درباره زمانبندی تحریم ها و لغو احتمالی آن ها است و اینکه در زمانی باشد که به دیپلماسی آمریکا در مذاکرات ، کمک کند. اگر دیپلماسی در قابل ایران شکست بخورد، رئیس جمهور اوباما گفته است که اولین فردی خواهد بود که ادامه تحریم ها و تشدید انها را پیگیری می کند.

کوهن همچنین گفت: بهای پایین نفت باعث خواهد شد که ایران تا پایان مذاکرات اتمی در اول ژوئیه، میلیارد‌ها دلار از درآمدهای خود را از دست بدهد.

معاون وزارت خزانه داری آمریکا افزود: اگر قیمت‌های نفت در سطح فعلی باقی بماند، ایران در طول مذاکرات اتمی خود با پنج بعلاوه یک که به مدت هفت ماه تمدید شده است، ۱۱ میلیارد دلار از دست می‌دهد.

معمار ساختارتحریم های ایران و روسیه گفت: ما در نظر داریم که تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای و در ازای انجام اقدامات قابل ملاحظه‌ای از سوی ایران، کاهش یابند.گفتنی است ایران و گروه ۱+۵ در سوم آذر ۱۳۹۲ ، به توافق موقت ژنو دست پیدا کردند. این توافق برنامه مشترک اقدام نام داشت. در سوم آذر ۱۳۹۳ و در پی عدم نیل به توافق جامع هسته ای ، مذاکرات برای بار دیگر تمدید شد.‎
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب: 4876
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *