۰

مجلس اجازه قیمت‌گذاری کمتر از ۱۳ سنت را نداده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه مجلس اجازه تداوم رانت‌خواری را به پتروشیمی‌های گازی نمی­‌دهد، گفت: از دولت انتظار داریم توسعه همه‌جانبه پتروشیمی را در نظر بگیرد و تحت تأثیر جوسازی بخش خصوصی پتروشیمی قرار نگیرد.
مجلس اجازه قیمت‌گذاری کمتر از ۱۳ سنت را نداده است
به گزارش «ميزنفت»،  سید هادی حسینی در گفتگو با  فارس با انتقاد از برخی تفسیرهای ارائه شده از قانون مصوب مجلس درباره قیمت گذاری خوراک گاز پتروشیمی­‌ها گفت: قانون مصوب مجلس به هیچ وجه اجازه‌­ای به دولت برای تعیین قیمت خوراک گاز کمتر از ۱۳ سنت نداده است و نمایندگان مجلس نیز هرگز از تصویب این قانون، این هدف را دنبال نمی­‌کردند و از مصوبه سال گذشته به هیچ‌­وجه عقب­‌نشینی نکرده‌اند.

حسینی با تاکید بر اینکه مجلس اجازه تداوم رانت خواری را به پتروشیمی های گازی نمی­‌دهد، افزود: این پتروشیمی‌ها ۱۰ سال از سرمایه نظام و کشور به صورت مجانی استفاده کردند و هیچ سرمایه‌گذاری مفیدی هم انجام نداده‌اند، برای همین هم به رانت‌خواری عادت کرده‌­اند و تلاش می­‌کنند تمامی قوانین کشور را به نفع خود تفسیر کنند.

وی ادامه داد: آنچه برای مجلس اهمیت دارد، توسعه یکنواخت و همه جانبه صنعت پتروشیمی کشور است، اما ارزان فروشی گاز در سالهای اخیر باعث شده است که از یک طرف، سرمایه گذاری‌ها به سمت پتروشیمی های گازی سرازیر شده و از طرف دیگر، توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی مورد بی مهری واقع شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح این مطلب گفت: این موضوع به توسعه کاریکاتوری صنعت پتروشیمی کشور منجر شده است؛ بنابراین نمایندگان مجلس برای سال ۹۳، قیمت خوراک گاز پتروشیمی را به ۱۳ سنت افزایش دادند، اما در جریان بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت، نمایندگان بر اساس اعتمادی که به دولت داشتند، معیارهایی را تعیین کردند که دولت بر مبنای آن، قیمت خوراک پروشیمی را تعیین کند. لذا از دولت انتظار داریم که توسعه همه جانبه پتروشیمی را در نظر بگیرند و تحت تأثیر جوسازی بخش خصوصی پتروشیمی قرار نگیرند.

حسینی در ادامه با اشاره به دیدگاه مناسب وزارت نفت مبنی بر ضرورت تعیین قیمت غیررانتی برای خوراک پتروشیمی­‌های گازی، اضافه کرد: برخی اخبار موجود حاکی از دیدگاه­‌های عجیب برخی وزارتخانه‌­ها مانند وزارت صنعت در این باره است؛ مجلس در این باره با حساسیت وضعیت را رصد می­‌کند و در صورتی که احساس کند این وزارتخانه‌ها از حفظ منافع رانت‌خواران دفاع می‌­کنند، از همه ابزارهای خود برای حفظ منافع مردم و به تاراج نرفتن گاز کشور استفاده خواهد کرد.
جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 4892
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *