۰

روایت رویترز از تصمیم عربستان درباره تولید نفت

خبرگزاری رویترز عصر جمعه اعلام کرد، انتظار می رود، پادشاه جدید عربستان سعودی نیز به سیاست حفظ سطح تولید نفت برای بیرون کردن رقبا از بازار پایبند باشد، هرچند جانشین ملک عبدالله، توجه بازار را به آینده وزیر نفت این کشور جلب کرده است.
روایت رویترز از تصمیم عربستان درباره تولید نفت
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایرنا، دادگاه حکومتی عربستان سعودی دیروز در بیانیه ای اعلام کرد، ملک عبدالله درگذشت و برادرش سلمان به پادشاهی رسید.

ملک سلمان پادشاه جدید عربستان سعودی، برادر کوچک خود به نام 'مقرن' را جانشین خود اعلام کرد و به این ترتیب از هر گونه بحران جانشینی جلوگیری کرد.

در حالی که پیش بینی نمی شود پادشاه جدید عربستان سعودی، سیاست حفظ سطح تولید اوپک برای محافظت از سهم بازار این سازمان را تغییر دهد، برخی تحلیلگران می گویند، توجه وی بر روی تصمیم گیری در مورد آینده علی النعیمی وزیر نفت این کشور متمرکز است.

جان کیلدوف از شرکای شرکت مشاره ای اگن کپیتال در نیویورک، گفت: ملک عبدالله معمار استراتژی جدید اوپک برای حفظ تولید در سطح بالا بود و اعضای کوچک تر اوپک را به جای کاهش سطح تولید، وادار به افزایش آن کرد. انتظار می رود، ملک سلمان نیز سطح تولید را حفظ کند.

توشال بنسال تحلیلگر شرکت بین المللی اف.جی.ایی که خدمات مشاوره ای ارایه می دهد، گفت: انتظار می رود سیاست عربستان سعودی در مورد نفت تغییر اساسی نداشته باشد، اما بازار بر این متمرکز خواهد بود که آیا وزیر نفت عربستان سعودی تغییر خواهد کرد؟

علی النعیمی از سال ۱۹۹۵ وزیر نفت عربستان سعودی بوده است. وی اعلام کرده که مایل به استعفا بوده اما ملک عبدالله خواسته است تا وقتی که وی زنده است در این سمت باقی بماند. بنابراین، سوال این است که اگر بزودی وزیر نفت جدیدی سر کار بیاید، آیا سیاست عربستان سعودی تغییر خواهد کرد؟

ویکتور شام مشاور نفتی شرکت مشاوره ای آی.اچ.اس آمریکا، گفت: گمان می کنم موضوع تغییر وزیر نفت عربستان سعودی می تواند به عدم اطمینان بازار بیافزاید، هرچند پیش بینی نمی کنم وزیر نفت این کشور یا سیاست کلی آن در قبال نفت تغییر کند.

شام افزود: تصمیم عربستان سعودی در مورد حفظ سطح تولید به این مساله بستگی ندارد که چه کسی پادشاه باشد. امکان ندارد رهبران این کشور بخواهند برخی سیاست های گذشته را تکرار کنند.
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 4905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *