۰

احداث بخش پاکستانی خط لوله صلح پس از لغو تحریم‌ها

منابع پاکستانی گزارش دادند، ایران و پاکستان به این توافق رسیده اند که اجرای بخش پاکستانی پروژه خط لوله گاز آی پی را پس از لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شروع کنند.
احداث بخش پاکستانی خط لوله صلح پس از لغو تحریم‌ها
به گزارش «ميزنفت» به نقل از روزنامه اکسپرس تریبون، ارشد میرزا معاون وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان در کمیته نفت و منابع طبیعی سنای این کشور گفت: ما با ایران توافق کردیم که اجرای پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را پس از لغو تحریم‌ها شروع کنیم.

وی افزود: این توافق بین دو کشور تحت حمایت سازمان ملل که به دلیل تحریم ها ما را از اجرای پروژه منع می کند صورت گرفته است.

جم کمال یکی از مقامات بلندپایه وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان در این جلسه گفت: پاکستان نمی تواند با وجود تحریم ها پروژه خط لوله را پیش ببرد.

وی افزود: بحران سوخت کنونی در پاکستان این کشور را فلج کرده و ما نمی توانیم با تحریم ها مواجه شویم.

واردات گاز از ایران در برنامه لغو تحریم ها قرار دارد و به نفع مصالح ملی پاکستان است.

پاکستان برای تامین نیازهای روز افزون خود در بخش انرژی گزینه های دیگری را پیش رو دارد این کشور در حال همکاری با ترکمنستان،‌افغانستان‌، پاکستان و هند در زمینه خط لوله گاز تاپی ،‌خط لوله گاز طبیعی مایع (ال ان جی گوادار) و همچنین اتخاذ اقداماتی برای استخراج ذخایر نفت و گاز داخلی خود است.

کمال افزود: خط لوله ال ان جی گوادار پس از لغو تحریم ها علیه ایران به خط لوله آی پی متصل خواهد شد.

ما پروژه آی پی را رها نکرده ایم و گفت‌وگو با ایران در جریان است.

دولت پاکستان همچنین به شکل روز افزون در حال تمرکز برای بهره برداری از ذخایر نفت و گاز داخلی خود است و برای شرکت های اکتشافی هدفگذاری پنج ساله دو برابر شدن تولید نفت و گاز داخلی را ترسیم کرده است.

همچنین کمیته منابع نفت و طبیعی سنای پاکستان ماه بعد برای انتخاب یک رییس کنسرسیوم برای پیشبرد پروژه تاپی تشکیل جلسه خواهد داد.

یکی از اعضای کمیته نفت و منابع طبیعی و حزب مردم پاکستان خط لوله آی پی آینده پاکستان نامید و خاطرنشان کرد که دولت‌ قبلی به رغم تحریم ها این پروژه را رها نکرده است.

وی اعلام کرد که دولت گفت‌گوهایی را در خصوص این پروژه انجام نداده است.

انتهای پیام
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 4919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *