۰

قیمت نفت چرا یکباره افزایش یافت؟

در معاملات روز جمعه ۱۰بهمن ماه ( ۳۰ ژانویه) بهای نفت در بازارهای جهانی با افزایش ۸ درصدی روبرو گردید. بهای نفت برنت دریای شمال به بالاترین سطح خود طی ۷ ماهه گذشته رسید و از مرز ۵۳ دلار در هر بشکه فراتر رفت.
قیمت نفت چرا یکباره افزایش یافت؟
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری رویترز، در معاملات روز جمعه ۱۰بهمن ماه ( ۳۰ ژانویه) بهای نفت در بازارهای جهانی با افزایش ۸ درصدی روبرو گردید. بهای نفت برنت دریای شمال به بالاترین سطح خود طی ۷ ماهه گذشته رسید و از مرز ۵۳ دلار در هر بشکه فراتر رفت. در طی معاملات روز جمعه فیمت نفت برنت پس از آنکه تا سقف ۵۳.۰۸ نیز افزایش یافته بوده، نهایتاً با ۳.۸۶ دلار افزایش در در سطح ۵۲.۹۹ دلار قرار گرفت.


همچنین بهای نفت سبک آمریکا نیز با ۳.۷۱ دلار افزایش در هر بشکه به ۴۸.۲۴ دلار رسید. در یکساعت باقیمانده به پایان وقت معاملات روز، قیمتها با یک جهش ۳ دلار روبرو شده ‌بودند.

علت این جهش ناگهانی در ساعت پایانی، گزارش منتشره از سوی شرکت Baker Hughes بود که بر اساس آن تعداد چاه‌های نفت در حال حفر در آمریکا طی هفته گذشته ۹۷ فقره، ۷ درصد، کاهش یافته‌است. این شرکت در ۹۰حفاری چاه‌های نفتی و خدمات مربوطه در ۹۰ کشور جهان فعالیت دارد.
دست اندر کاران بازارهای نفتی همچنین حمله نیروهای داعش به منطقه نفت‌خیز کرکوک عراق را عامل مؤثر دیگری در رشد ناگهانی قیمتها در روز جمعه ذکر کردند.

این افزایش ناگهانی در حال رخ داد که در قیمت نفت یک روز قبل از آن، در روز پنجشنبه، به ۴۴ دلار در هر بشکه، که پایینترین سطح آن طی شش سال گذشته می باشد، کاهش یافته بود.


اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/۲۸۵۴۰?#ixzz۳QNygjzcR
منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 5031
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *