۱

انتقاد تند معاون استاندار خوزستان از شرکت ملی نفت

نمی دانیم این شرکت نفت کی قرار است به تعهدات خود نسبت به استان خوزستان عمل کند؟ از اشتغال جوانان استان بگیرید تا ساخت راه ها و بیابان زدایی که ول معطل است همه و همه تعهداتی است که نفتی ها در قبال خوزستان به عهده دارند اما بی تفاوت از کنار آنها می گذرند.
انتقاد تند معاون استاندار خوزستان از شرکت ملی نفت
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رهیاب نیوز، گردوخاک به قول ما و ریزگردها به قول تهرانی ها پدیده ای است که پیامدهای زیست محیطی فراوانی در بر دارد برای کاهش آنها روش های از جمله آنها شن ریزی، درختکاری، مالچ پاشی و استفاده از شیره نیشکر توصیه می شود که آثار آن مقطعی است.

در سفر دوم هیات دولت در سال ۸۷، مصوبه‌ای تحت عنوان عملیات بیابان‌زدایی استان در سطح ۲۰۰ هزار هکتار به تصویب رسید که مقرر شد اعتبار این طرح توسط شرکت نفت تامین شود.

عزیز ارشم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در خرداد ۹۳ گفت: امسال مالچ پاشی از برنامه بیابان زدایی حذف شده و فقط «نهال کاری» اراضی اجرا شده است.

وی دلیل این امر را کمبود منابع مالی، گران بودن مالچ و سنگین بودن هزینه های مالچ پاشی دانست و اظهار کرد: با وجودی که وزارت نفت مکلف به تامین اعتبار پروژه بیابان زدایی خوزستان شده اما اعتبارات این طرح در دو سال گذشته محقق نشده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان هم امروز در نشست خبری خود نوشدارویی پس از مرگ سهراب را یادآوری کرد و گفت: سال‌های گذشته هیات دولت ۲۰۰ هزار هكتار را با اعتباری بالغ بر ۴۷۸ میلیارد تومان برای تثبیت شن‌های روان تصویب كرد و مقرر شد این اعتبار از منابع مالی نفت تامین شود اما متاسفانه فقط ۲۵ هزار هكتار از سطح مصوب انجام گرفت و برای مابقی اراضی هیچ‌كاری تاكنون انجام نشده است.

نمی دانیم این شرکت نفت کی قرار است به تعهدات خود نسبت به استان خوزستان عمل کند؟ از اشتغال جوانان استان بگیرید تا ساخت راه ها و بیابان زدایی که ول معطل است همه و همه تعهداتی است که نفتی ها در قبال خوزستان به عهده دارند اما بی تفاوت از کنار آن می گذرند.

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 5033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *