۰

نفت 52 دلار شد

پس از آنکه اتحادیه های کارگری آمریکا خواهان اعتصاب پالایشگاه ها شدند قیمت نفت خام در جریان معاملات روز دوشنبه حدود یک دلار کاهش یافت و به ۵۲ دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، پس از آنکه اتحادیه های کارگری آمریکا خواهان اعتصاب پالایشگاه ها شدند و تجار در هفته گذشته با مشاهده رشد قیمت ها به دلیل کاهش شدید اکتشاف نفت در آمریکا، اقدام به برداشت سود کردند، قیمت نفت خام روز دوشنبه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۹۹ سنت کاهش به ۵۲ دلار رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا با یک دلار و ۷ سنت کاهش ۴۷ دلار و ۱۷ سنت شد.

کند شدن رشد تولید در چین نیز بر بازارهای نفت تاثیرگذار بوده است.

مورگان استنلی اعلام کرد: «فعالیت های تولیدی احتمالا به دلیل رشد تقاضای ضعیف، در حال افت است.»
یک تحقیق تجاری بخش خصوصی روز دوشنبه نشان داد، در حالی که سال نوی میلادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان شروع خوبی نداشته است، فعالیت در بخش کارخانه ای چین در ماه ژانویه برای دومین ماه متوالی کاهش یافت.

کاهش قیمت روز دوشنبه پس از جهش قیمت روز جمعه به لطف کاهش شدید میزان اکتشاف نفت در آمریکا اتفاق افتاد.

نومورا اعلام کرد: «با توجه به اینکه تولید کنندگان ضعیف تر و با هزینه بالاتر، فعالیت های خود را تعطیل کرده اند، تولید نفت در میادین شیل به ناچار کاهش خواهد یافت. این موضوع از پیش بینی ما در مورد افزایش مجدد قیمت نفت در امسال و قیمت متوسط ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت برنت، پشتیبانی می کند.»

تحلیلگران گفتند، کاهش قیمت روز دوشنبه نتیجه برداشت سود پس از افزایش قیمت های هفته گذشته و همچنین افزایش تولید نفت اوپک برای جبران کاهش اکتشاف نفت در آمریکا بوده است.

با بازگشت قیمت نفت برنت به بالای ۵۰ دلار برای اولین بار از اوایل ژانویه تاکنون، قیمت این شاخص نفتی نیز به بالای ارزش متوسط ۱۵ روزه خود رسیده، و این یک شاخص فنی کلیدی است که برای اولین بار در سال جاری میلادی رخ می دهد.
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب: 5072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *