۰

خبری از ابلاغیه وزیر نفت نیست

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی با انتقاد از بالا بودن قیمت گاز سی‌ان‌جی در ایران نسبت به دیگر کشورها گفت: مصرف گاز سی‌ان‌جی در ۹ ماه امسال ماهانه ۲ میلیون مترمکعب نسبت به ۲ سال قبل کاهش داشته است.
خبری از ابلاغیه وزیر نفت نیست
به گزارش «ميزنفت»، اردشیر دادرس درگفت‌وگو با  فارس با اشاره به اینکه همه کشورهای دارنده گاز سی ان جی پس از کاهش قیمت نفت قیمت بنزین و گاز سی ان جی را کاهش داده‌اند، گفت: اما در ایران هنوز قیمت گاز سی ان جی بالاترین قیمت در جهان است که در واقع شرکت گاز با این قیمت نوعی صادرات گاز را به داخل انجام می دهد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی تصریح کرد: متاسفانه هیچ تناسبی بین قیمت بنزین و سی ان جی وجود ندارد که این موضع موجب کاهش مصرف سی ان جی در داخل کشور شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در ایران قیمت سی ان جی کاهش پیدا نکرده است، اظهار داشت :در ۹ ماه سال جاری به طور متوسط ۱۷ میلیون متر مکعب گاز سی ان جی فروختیم که در مقایسه با سال های ۹۲ و ۹۱ با کاهش ۲ میلیون متر مکعبی مواجه است.

دادرس خاطرنشان کرد: قراربود وزیر نفت ابلاغیه‌ای را در مورد کاهش قیمت سی ان جی به شرکت گاز دهد تا در این شرایط قیمت گاز سی ان جی کاهش یابد اما مشخص نیست چرا هنوز قیمت سی ان جی کاهش پیدا نکرده است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی اظهار داشت: اگر برای سال ۹۴ از سوی دولت فکر اساسی در مورد صنعت سی ان جی نشود شاهد مشکلات عدیده ای در این صنعت خواهد بود که اثرات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت زیرا ۲ میلیون سیلندر گاز بدون بازرسی و همچنین ۲ هزار دستگاه توربوکمپرسور که فرسوده شده است را نمی توان جایگزین کرد.

دادرس گفت: امیدوارم در ابتدای سال آینده شاهد کاهش قیمت سی ان جی در کشور باشیم که این کار می تواند نقطه امیدی در این صنعت باشد.
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 5084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *