۰

انتقاد معاون وزیر نفت از انتقادها!

معاون وزیر نفت با انتقاد از تعریف پروژه های ۳۵ ماهه در دولت دهم، گفت: در سال آینده نیز توسعه ۵ فاز پارس جنوبی در اولویت وزارت نفت خواهد بود و این روند ادامه خواهد داشت تا پرونده پروژه پارس جنوبی تا سال ١٣٩٦ بسته شود.
انتقاد معاون وزیر نفت از انتقادها!
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا،  سید عماد حسینی در یک نشست خبری با اشاره به این که در روزهای اخیر مسائل مختلفی درباره صنعت نفت و عملکرد آن مطرح شده است که درست نیست، اظهار کرد: انتقادهای مطرح شده علمی و تخصصی نیست .

به گفته او، این روزها با عناوین مختلف وزارت نفت مورد شدیدترین انتقادها و تهمت‌ها قرار می‌گیرد اما "وزارت نفت به دور از حاشیه ها تلاش می کند تا پروژه های صنعت نفت به بهترین نحو اجرا شوند."

وی با بیان این که ۵ فاز اسمی پارس جنوبی با ظرفیت تولید بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز در روز به زودی به طور رسمی به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: اجرای کار در پارس‌جنوبی در شدیدترین دوران تحریم و در مقطعی که قیمت نفت کاهش یافته، اتفاق افتاده است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی درباره برخی انتقادات نسبت به اولویت بندی های صورت گرفته در راستای توسعه فازهای پارس جنوبی و میادین مشترک نفتی، گفت: هم اکنون هیچ فاز پارس جنوبی تعطیل نشده و کار در پارس جنوبی ادامه دارد و در سال آینده نیز توسعه ۵ فاز پارس جنوبی در اولویت وزارت نفت خواهد بود و این روند ادامه خواهد داشت تا پرونده پروژه پارس جنوبی تا سال ١٣٩٦ بسته شود.

وی با تاکید بر این که برداشت و توسعه میدان‌های مشترک اهمیت ویژه‌ای برای وزیر نفت دارد و همواره با حضور پیمانکاران این پروژه ها هفته ای سه تا چهار ساعت همه جزئیات توسعه این میدان بویژه فازهای اولویت نخست بررسی می شود، اضافه کرد: وزارت نفت هم اکنون بر مدار عقلانیت حرکت می کند و با کمک مجلس می تواند راهگشا باشد.

حسینی در ادامه با اننقاد نسبت به تعریف پروژه های ٣٥ ماهه تصریح کرد: تعیین زمان ۳۵ ماه برای اجرای این پروژه ها کاملا غیرکارشناسی بوده و مصداق سو مدیریت در سال های گذشته بوده است، ضمن این که در آن سال ها انتقادهای زیادی در این زمینه انجام شد و حتی وزارت نفت در ان زمان بیانیه ای را علیه من صادر کرد.

معاون وزیر نفت به افزایش ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه نفت طی سه سال آینده خبر داد و گفت: پروژه هایی که از این پس در وزارت نفت آغاز می شوند بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود.

به گفته او اگر در میادین نفتی آزادگان و یادآوران دست روی دست می گذاشتیم به وضعیتی که امروز در پارس جنوبی مبتلا هستیم دچار می شدیم.
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 5162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *