۰

قیمت نفت در سال 2020

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد قیمت هر بشکه نفت خام تا سال ۲۰۲۰ به ۷۳ دلار خواهد رسید.
قیمت نفت در سال 2020
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، این آژانس که به کشورهای مصرف کننده نفت مشاوره می‌دهد، افزود: تقاضای متوسط و شرایط اقتصادی نه چندان پویا باعث می‌شود که بهای نفت به سطوح قبل از سقوط قیمت بازنگردد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود درباره وضعیت بازار نفت در میان مدت نوشت: تعادل نسبی در بازار نفت به شکلی محدود برقرار خواهد شد و بهای نفت در سطحی بالاتر از قیمت‌های فعلی تثبیت خواهد شد اما قیمت ها از سطوح سه سال گذشته بسیار پایین‌تر خواهد بود .

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد متوسط قیمت نفت در سال جاری ۵۵ دلار در هر بشکه خواهد بود و در سال ۲۰۲۰ به ۷۳ دلار خواهد رسید.

قیمت نفت پس از سقوط ۶۰ درصدی از ماه ژوئن ناشی از تقاضای کم و افزایش عرضه نفت شیل، در روزهای گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

آژانس افزود: از حالا به بعد بازار در میان مدت با کاهش تولید مواجه خواهد بود که در نتیجه تصمیم شرکتهای بزرگ نفتی برای کاهش سرمایه‌گذاری به دلیل سقوط قیمتها و سود ده نبودن پروژه‌های نفتی است.

افزایش تقاضا در شش سال آینده بسیار سریع تر از عرضه خواهد بود. موضوعی که به افزایش قیمت منجر خواهد شد اما در مجموع با توجه به پویا نبودن وضعیت اقتصادی، تقاضا کمتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

افزایش تقاضا به صورت متوسط یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود و از ۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۴ به ۹۹ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

این در حالیست که بنا بر پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی؛ تولید نفت در این دوره روزانه ۸۶۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت که از رشد روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه ای در سال ۲۰۱۴ کمتر خواهد بود.

دو سوم این افزایش تولید از سوی اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) خواهد بود. بر این اساس تولید اوپک از ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال گذشته به ۶۰ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

تولید نفت شیل نیز از سال ۲۰۱۷ افزایش می‌یابد و از روزانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۴ به روزانه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۰ می‌رسد.
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 5177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *