۰

تحلیل جالب پر قدرتمندترین چهره اقتصادی امریکا از سیاسی بازی عربستان

کاهش قیمت نفت، سیاسی است
رئیس فدرال رزرو ایالت دالاس آمریکا با بیان اینکه «بحران نفت را عربستان مهندسی کرده است»، گفت: سود عربستان در کاهش قیمت نفت اقتصادی نیست بلکه سیاسی است چرا که افت قیمت نفت به رقیب سرسختش یعنی «ایران» ضربه خواهد زد.
تحلیل جالب پر قدرتمندترین چهره اقتصادی امریکا از سیاسی بازی عربستان
به گزارش «ميزنفت»،  به نقل از سی‌ان‌ان مانی، مقامات دولت آمریکا می‌گویند، عربستان به طور عمده‌ای در برابر کاهش بیش از حد قیمت نفت و گاز در ماههای اخیر مسئول است.

ریچارد فیشر، رئیس فدرال رزرو ایالت دالاس روز چهارشنبه در باشگاه اقتصادی نیویورک گفت: «بحران نفت را عربستان مهندسی کرده است».

فیشر گفت: آمریکا یکی از بزرگترین تولید کنندگان انرژی در جهان است، صنایع نفت آمریکا طی سالهای گذشته رشد مناسبی داشته‌اند و در این میان عربستان با مهندسی کاهش قیمت نفت اوضاع را رصد می‌کرد.

فیشر پرنفوذترین شخصیت آمریکایی است که عربستان سعودی را به توطئه کاهش قیمت نفت متهم می‌کند.

قیمت نفت از ماه جولای تا ژانویه با کاهش از ۱۰۰ دلار به ۵۰ دلار ۵۰ درصد افت داشته است.

در این میان مقامات عربستانی هم بارها عرضه بیش از حد نفت به ویژه از سوی کشورهای غیر عضو اوپک را عامل کاهش قیمت نفت عنوان می‌کنند و اذعان می‌کنند که کاهش قیمت نفت آنها را گرفتار کرده است و روی نفت شیل آمریکا هم تاثیرگذار بوده است.

شاهزاده الولید بن طلال عضو خانواده سلطنتی سعودی و سرمایه‌گذار با نفوذ دنیا هم می‌گوید: کاهش قیمت نفت بسیاری از شرکت‌ها نفت شیل آمریکا را از فعالیت خارج کرده است.

بازی کاهش قیمت نفت به رهبری عربستان زمانی شروع شد که در پایان تابستان، به رغم کاهش قیمت نفت در اجلاس ا وپک به رهبری عربستان، اعضا تصمیم گرفتند که تولید نفت را کاهش ندهند.

ریچارد فیشر، رئیس فدرال رزرو ایالت دالاس تصریح کرده است که سود عربستان در کاهش قیمت نفت اقتصادی نیست بلکه سیاسی است چرا که افت قیمت نفت به رقیب سرسختش یعنی"ایران" ضربه خواهد زد.

فیشر گفته است که مطمئنم عربستان چنین فکر کرده است که اقتصاد ایران برای این که بچرخد باید نفت را به بشکه‌ای ۱۳۵ دلار بفرشد اما عربستان با دارا بودن ذخایر بسیار زیاد مالی می‌تواند این کاهش قیمت را برای مدت طولانی‌تری تحمل کند.

فیشر گفت: زمانی که بیشتر شرکت‌های انرژی در آمریکا بدون کارگر هستند و سرمایه‌گذاری‌ در این بخش اندک شده است، طبیعی است که نفت ارزان به اقتصاد این کشور ضربه خواهد زد.

ریچارد فیشر، رئیس فدرال رزرو ایالت دالاس در اظهارات داخلی خود هم گفته بود که اقتصاد بسیار فراتر از تاثیر نفت، بدتر شده است اما بعید است که به بدی سال ۱۹۸۰ برسد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۲۴۰۰۰۲۲۹#sthash.zrHG۷v۵n.dpuf
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 5184
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *