۰

تداوم اختلاف ایرلاین ها با شرکت پخش

هم‌زمان با افزایش سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی در سال جاری تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر، بدهی این شرکت‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  فارس، براساس آمارهای شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون ۳۶۳ هزار و ۱۴۰ لیتر سوخت به شرکت‌های هواپیمایی تحویل شده است که نشان از رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

این میزان سوخت رسانی به شرکت های هواپیمایی در سال جاری موجب شده است تا بدهی ایرلاین ها به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی از ۵۰۰ میلیارد تومان پایان سال گذشته به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برسد.

این افزایش بدهی ایرلاین ها به نفت موجب شده است تا مدیران نفتی بگویند وزارت نفت ابزاری برای وصول این مطالبات در اختیار ندارند و از سوی دیگر نمی تواند تحویل سوخت‌رسانی به ایرلاین ها را متوقف کنند زیرا مشکلاتی برای مسافران پیش خواهد آمد اما شرکت های هواپیمایی حتی حاضر به باز کردن LC برای پرداخت بهای سوخت نیستند.

به گزارش فارس، مهمترین دلیل بدهی خطوط هوایی به نفت اختلاف نظر دائمی وزارت نفت و ایر لاین ها بر سر قیمت سوخت هواپیما بوده است. خطوط هوایی حاضر نیستند قیمت های اعلام شده از سوی وزارت نفت را بپذیرند و دلیل این عدم پذیرش را واقعی نبودن قیمت بلیط اعلام کرده اند. سابقه بدهی ایرلاین ها به نفت به پس از تصویب قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت سوخت هواپیما باز می گردد.

بر این اساس در سال های اولیه پس از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بدهی خطوط هوایی به وزارت نفت در چند نوبت به دستور رئیس جمهور به حساب بدهی های معوق دولت گذاشته و وصول نشد. اما ظاهرا شرکت های هواپیمایی حتی پس از چند نوبت افزایش قیمت بلیط هم حاضر به پرداخت کامل بهای سوخت مصرفی خود نیستند.
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 5190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *