۰

تشدید فشارها بر حفاری شمال

باوجود خارج شدن نام شرکت حفاری شمال از فهرست تحریم های اتحادیه اروپا در بهمن ماه سال گذشته، این شرکت هم در خارج و هم در داخل همچنان با پس لرزه های «تحریم» دست و پنجه نرم می کند.
تشدید فشارها بر حفاری شمال
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  شفاف، سال گذشته بود که نام شرکت حفاری شمال در فهرست شرکت هایی قرار گرفت که در پشیبرد اهداف هسته ای جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه ای دارند؛ با تحریم این شرکت وکلای این شرکت در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا حاضر شدند و با ارائه اسناد مستدل، موفق به خارج کردن حفاری شمال از فهرست تحریم ها شدند. 

با این وجود ۱۰ ماه پیش بود که شرکت حفاری شمال دوباره در لیست تحریم ها قرار گرفت و پروژه های خارجی این شرکت را تحت تاثیر قرار داد. شنیده شده است پرداخت های شرکت خارجی به این حفاری شمال بسیار سخت شده است و مسولان این شرکت، با دور زدن محدودیت ها با سخت ترین شرایط روبه رو شده اند به طوری که برای پرداخت حقوق کارکنان خود مجبور به اخذ وام بز برخی نهادها شده است.

اما نکته جالب تر در این باره، همزمانی فشارهای خارجی و داخلی به این شرکت ایرانی است به نحوی که شنیده شده است برخی واسطه های خارجی به کارفرماهای ایرانی فشار می آوردند که از تحریم حفاری شمال پیروی کنند تا فضای بین المللی مساعد شود زیرا بیشتر سهام این شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان است.

به نطر می رسد با توجه به فشارهای بین المللی به این شرکت ایرانی، نوعی خود تحریمی نیز در داخل کشور گریبان این شرکت را گرفته است و سرمایه های داخلی در حال نابود شدن هستند.
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 5229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *