۰

دلیل افزایش قیمت نفت چیست؟

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال خروج اقتصاد ژاپن از رکود، همچنان افزایش‌های آخر هفته خود را حفظ کرد و ۶۱.۴۶ دلار در هر بشکه فروخته شد.
دلیل افزایش قیمت نفت چیست؟
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، با توجه به خارج شدن اقتصاد ژاپن از رکود و افزایش تقاضا برای محصولات پالایش شده سبب بهبود سفارش‌ها برای نفت خام شده است، قیمت نفت در معاملات نخستین روز کاری بازارهای جهانی در این هفته، افزایش‌های آخر هفته خود را حفظ کرد.

اقتصاد ژاپن در آخرین سه‌ماهه سال گذشته میلادی از رکورد خارج شده است و این امر علی‌رغم ضعیف بودن آمارها نسبت به انتظارات، سبب شده است که علی رغم کاهش، قیمت نفت همچنان بالای ۶۱ دلار معامله شود.

به گفته تحلیلگران، تقاضای درست و خوب برای محصولات پالایش شده، سبب شده است تا بازارهای نفت خام به حرکت دربیایند.

بانک بارکلیز طی یادداشتی اعلام کرد، قیمت نفت به پشتوانه قیمت بالاتر محصولات پتروشیمی، علائم تقویتی از خود نشان می‌دهد. بازارهای محصولات پتروشیمی با تقویت تقاضای داخلی حمایت شده‌اند.

قیمت نفت هفته گذشته پس از یک کاهش دیگر در تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا، افزایش یافت و برای نخستین برای از ماه دسامبر به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه رسید. علی رغم اندکی کاهش، این افزایش‌ها امروز نیز حفظ شده است و نفت برنت همچنان بالای ۶۱ دلار معامله می‌شود.

با وجود اینکه قیمت‌ها در دو هفته گذشته افزایش یافته است، تحلیلگران می‌گویند، عرضه بیش از حد به میزان چشمگیری همچنان در بازارهای نفتی وجود دارد چراکه تولید همچنان بالاست درحالی‌که تقاضا به نسبت پایین است.

بانک آمریکا مریل لینچ در بیانیه‌ای اعلام کرد، ما همچنان معتقدیم که نه عرضه و نه تقاضا به طور کلی در کوتاه‌مدت جواب نخواهد داد. برآورد ما این است که در نیمه نخست ۲۰۱۵، عرضه جهانی روزانه ۱.۴ میلیون بشکه از تقاضا بیشتر است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۲۷۰۰۰۵۷۴#sthash.yUXrm۴qj.dpuf
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 5258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *