۰

ماجرای سارقان اسناد وزارت نفت هند

پلیس هند هفت تن را به اتهام کلاهبرداری برای سرقت اسناد از وزارت نفت این کشور و فروش آن به شرکت‌های مشاور انرژی و شرکت‌های خصوصی دستگیر کرد.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، دادگاهی در دهلی طی حکمی اعلام کرد که چهار تن از این افراد شامل دو تن از کارکنان سابق وزارت نفت هند، یک روزنامه‌نگار سابق و یک مشاور صنعت انرژی طی ۱۰ روز آینده تحت بازداشت پلیس مورد بازجویی قرار خواهند گرفت.

همچنین سه فرد دیگر نیز به مدت دو هفته تحت بازداشت خواهند بود.

پلیس هند به دادگاه اعلام کرد: اسناد مسروقه وزارت نفت را از برخی از این متهمان کشف کرده و همگی آنها در فروش این اسناد دست داشته اند.

آن دسته از وزارتخانه‌های هند که معمولا فعالیت‌های خود را به جای اسناد کامپیوتری از طریق اسناد و فایل‌های دستی انجام می‌دهند با اتهاماتی مبنی بر کپی شدن این اسناد و فروش گسترده آنها مواجه شده‌اند.

دولت نارندا مودی نخست وزیر هند در پی این اتهامات اواخر سال گذشته برای جلوگیری از خروج افراد از وزارت نفت به همراه اسناد و مدارک، در این وزارتخانه دوربین‌های مدار بسته نصب کرد و این دستگیری‌ها اولین مورد پس از نصب این دوربین‌ها هستند.

پلیس هند اعلام کرد که اطلاعاتی را به دست آورده مبنی بر اینکه این افراد شبانه با استفاده از کارت‌های شناسایی جعلی، رمز‌های موقت و کلید‌های یدکی به وزارت نفت تردد داشته‌اند.

پلیس در بیانیه‌ای افزود: تحقیقات بیشتر نشان داده که اسناد مسروقه به برخی از افراد در شرکت‌های مشاور انرژی و همچنین شرکت‌های پتروشیمی یا صنعت انرژی فروخته شده‌اند.

انتهای پیام
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 5335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *