۰

اعتصاب در آمريکا 20 درصد از ظرفيت توليد نفت را مختل کرده است

اعتصاب در صنعت پالایش نفت آمریکا که در سی و پنج سال اخیر با چنین ابعادی سابقه نداشته است، روز یکشنبه وارد چهارمین هفته خود شد.
اعتصاب در آمريکا 20 درصد از ظرفيت توليد نفت را مختل کرده است
به گزارش «ميزنفت»، بنا به اعلام اتحادیه های بخش نفت آمریکا، اعتصاب گسترده در صنعت پالایش نفت آمریکا بیست درصد از ظرفیت ملی تولید نفت این کشور را که بزرگ ترین مصرف کننده نفت خام در جهان محسوب می شود، تحت تاثیر قرار داده است. 

در مجموع 6550 تن از اعضای اتحادیه صنایع فولاد آمریکا تحت عنوان " یونایتد استیلوورکرز " در پانزده مرکز از جمله دوازده پالایشگاه در این جنبش اجتماعی اعتراض آمیز که اول فوریه آغاز شد، شرکت کرده اند. 

کارگران پالایشگاه ها در آمریکا خواستار افزایش دستمزد و ارتقای شرایط ایمنی در محیط کار خود هستند. 

این اعتصاب گسترده زمانی شروع شد که مذاکرات میان مسئولان اتحادیه یونایتد استیلوورکرز و مقامات شرکت نفتی شل اویل ( شعبه شرکت بزرگ رویال داچ شل ) برای تهیه یک کنوانسیون جمعی جدید متوقف شد. 

چندی بعد این مذاکرات از سر گرفته شد اما به گفته منابع آگاه، بار دیگر جمعه گذشته بدون این که با نتیجه ای همراه شده باشد، متوقف گشت. 

شکست دوباره این مذاکرات موجب شد مناقشه ای که با اعتصاب در بخش پالایش نفت آغاز شده بود، ابعاد گسترده تری به خود بگیرد و و بزرگ ترین پالایشگاه آمریکا موسوم به موتیوا اینترپرایز Motiva Enterprises واقع در در پورت آرتور تگزاس نیز به آن ملحق شود.
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 5353
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *