۰

اکسون موبیل چقدر از تحریم های روسیه ضرر می کند؟

شرکت نفتی آمریکایی اکسون موبیل روز پنجشنبه تخمین زد بابت توقف فعالیتش در روسیه که از جانب غربی ها به سبب بحران اوکراین تحریم شده است، بیش از یک میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.
اکسون موبیل چقدر از تحریم های روسیه ضرر می کند؟
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، اکسون موبیل در گزارش سالیانه خود اعلام کرد مجبور شده است به سبب تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه، همکاری های خود را با شرکت نفتی روسی «روسنفت» متوقف کند و در همین راستا، هر نوع فعالیت فلات قاره ای این شرکت در روسیه، دریای سیاه، منطقه قطب شمال و نیز فعالیت های درون ساحلی این شرکت در غرب سیبری به حال تعلیق درآمده است. 

بر اساس برآوردهای شرکت اکسون موبیل، توقف همکاری های این شرکت با روسنفت، سبب شده است تا سی و یکم دسامبر گذشته بیش از یک میلیارد دلار ضرر کند. 

یک مقام اکسون موبیل که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت «اگر تحریم های غرب علیه روسیه همچنان ادامه یابد، اکسون موبیل وادار خواهد شد همکاری های خود را با شرکت روسی به طور کامل متوقف کند.» 

بر اساس تدابیری که دولت آمریکا در سال ۲۰۱۴ اندیشیده است، شرکت های آمریکایی باید به فعالیت خود در منطقه راهبردی قطب شمال که سرشار از منابع نفت و گاز است، پایان دهند. 

اکسون موبیل هم به این ترتیب مجبور می شود تاسیسات خود را در بخش روسی این منطقه راهبردی تعطیل کند. اکسون موبیل در این منطقه همراه با روسنفت از چاهی موسوم به «یونیورسیتی یک» که در دریای «کارا» در شمال سیبری واقع شده، نفت استخراج می کند. ظرفیت بهره برداری از این چاه می تواند به هشتاد و هفت میلیارد بشکه برسد. 

شرکت نفتی روسی «روسنفت» در ماه سپتامبر از کشف نفت در این چاه و با همکاری اکسون موبیل خبر داد. قرار است این میدان نفتی «پیروزی» نامگذاری شود. 

روسنفت می گوید کل منابع نفتی این منطقه به اندازه منابع نفتی در عربستان سعودی است.
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 5412
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *