۰

صادرات 300 هزار تن نفت ایران به ایتالیا با وجود تحریم‌های غرب

یورو استات اعلام کرد ایتالیا با وجود تحریم نفتی غرب علیه ایران، در سال میلادی گذشته حدود ۳۰۰ هزار تن نفت خام از این کشور وارد کرد که این رقم نسبت به سال قبل رشد ۵ درصدی داشته است.
صادرات 300 هزار تن نفت ایران به ایتالیا با وجود تحریم‌های غرب
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  تسنیم، آخرین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) نشان می‌دهد ایتالیا در دهمین ماه سال ۲۰۱۴ اقدام به واردات نفت از ایران کرده است. 

ایتالیا پس از وقفه ای ۱۱ ماهه در ماه جولای ۲۰۱۴ واردات نفت از ایران را از سرگرفت و ۷۷ هزار تن نفت خام معادل ۱۹ هزار بشکه در روز از این کشور وارد کرد. در ماه بعد نیز واردات نفت ایران ادامه یافت و ۷۲ هزار تن معادل ۱۷ هزار بشکه در روز نفت ایران توسط ایتالیا وارد شد. 

این کشور در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ نفتی از ایران وارد نکرد اما در ماه اکتبر واردات نفت این کشور از ایران ۱۴۹ هزار تن معادل ۳۶ هزار بشکه در روز اعلام شده است. 

به دنبال وضع تحریم نفتی غرب علیه ایران واردات نفت ایتالیا از ایران نیز به صفر رسید. این کشور تا پیش از تحریم ها هر ماه به طور معمول ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن نفت خام از ایران وارد می کرد. ایتالیا در ژوئن ۲۰۱۲ بالغ بر ۴۳۲ هزار تن نفت از ایران وارد کرد و این رقم در ماه های بعد از سال ۲۰۱۲ به صفر رسید. 

اما با وجود اجرایی شدن تحریم نفتی ایران از ژوئن ۲۰۱۲، این کشور در مقاطعی اقدام به واردات محدود نفت خام از ایران کرده است. 

ایتالیا در سال ۲۰۱۳ طی ۴ مقطع یعنی در ماه های ژانویه، می، جولای و اوت ۲۰۱۳ به ترتیب ۹۵ هزار تن، ۷۹ هزار تن، ۲۰ هزار تن و ۹۰ هزار تن نفت از ایران وارد کرده است.
واردات نفت ایتالیا از ایران در سال ۲۰۱۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. مجموع واردات نفت ایتالیا از ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۸۴ هزار تن بوده که این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۲۹۸ هزار تن افزایش یافته است.
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 5413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *