۰

برزیلی ها پرونده فساد نفتی را یکباره بستند/ همه چیز در خدمت رئیس جمهور

بر اساس اعلام دادستان کل برزیل، تحقیقات جدیدی پیرامون پرونده فساد مالی شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برزیل که علیه رئیس جمهور این کشور است، انجام نخواهد شد.
برزیلی ها پرونده فساد نفتی را یکباره بستند/ همه چیز در خدمت رئیس جمهور
به گزارش «ميزنفت» به نقل از تله‌سور، «رودریگو خانوت» دادستان کل برزیل از طریق بیانیه‌ای گزارش داد که تحقیقات جدیدی پیرامون پرونده فساد مالی شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برزیل، علیه «دیلما روسف» رئیس جمهور این کشور آغاز نخواهد شد.

«خانوت» اعلام کرد که از نظر وی اظهارات رئیس جمهور برزیل به تنهایی برای انجام تحقیقات در مورد پرونده فساد مالی «پتروبراس» کافی نیست.

دادستان کل برزیل اجازه آغاز تحقیقات در مورد پرونده فساد مالی «پتروبراس» علیه ۱۲ سناتور و ۲۲ نماینده این کشور را صادر کرد که در بین آن‌ها اسامی «رنان کاله ئیروس» رئیس مجلس سنا و «ادوارد کانها» رهبر گروهی از نمایندگان برزیل وجود دارد.

از سوی دیگر اسامی «گلئیسی هوفمن» سناتور حزب کارگران و «ادیسون لوبائو» وزیر سابق انرژی برزیل نیز در بین اسامی افرادی که در پرونده فساد مالی «پتروبراس» دخالت داشتند، دیده می‌شود.

«خانوت» از طریق این بیانیه تاکید کرد که انجام تحقیقات در مورد پرونده فساد مالی «پتروبراس» امکان‌پذیر است؛ چرا‌که شواهد و مدارک غیر قانونی پیرامون این پرونده وجود دارد.

در ماه مارس سال گذشته بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

این رسوایی بزرگ مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین ۵۸ درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

انتهای پیام/

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۲۱۶۰۰۰۸۲۷#sthash.ghOO۸D۲V.dpuf
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 5492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *