۰

ورود شورای امنیت به پرونده بدهی ایرلاین ها

مدیرعامل شرکت ملی پخش با اعلام اینکه با ورود تعزیرات و شورای امنیت ملی به بحث بدهی شرکت‌های هواپیمایی به این شرکت، برخی بدهکاران با ارائه چک، نسبت به پردخت بدهی خود تعهد داده‌اند گفت: ایران از اسفندماه صادرکننده فرآورده نفتی شد.
ورود شورای امنیت به پرونده بدهی ایرلاین ها
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  تسنیم، سید ناصر سجادی در یک نشست خبری با اعلام اینکه مصرف بنزین در ۱۱ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته رشد کمتری داشته است گفت: متوسط مصرف روزانه در مدت زمان مورد نظر ۶۹.۲ میلیون لیتر بود که این عدد نسبت به سال گذشته ۱.۸ درصد رشد داشت؛ این درحالیست که متوسط مصرف روزانه در سال ۹۲، ۶۸ میلیون لیتر بود که نسبت به سال پیش از آن ۷.۷ درصد رشد داشت. 

وی با اشاره به اینکه متوسط فروش بنزین هزار تومانی در سال ۹۳، ۳۶ درصد، بنزین ۷۰۰ تومانی ۵۵ درصد و بنزین ۴۰۰ تومانی ۹ درصد بود گفت: بر این اساس متوسط نرخ فروش بنزین در سال جاری ۷۸۶ تومان برای هر لیتر بود. همچین حجم فروش گازوئیل ۵۰۰ تومانی در این مدت ۹ درصد و گازوئیل ۲۵۰ تومانی ۹۱ درصد بود که متوسط نرخ فروش آن معادل ۲۷۲ تومان برای هر لیتر است. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش با بیان اینکه برای مقابله با قاچاق سوخت تلاش شده است تا فروش مرزی سوخت افزایش یابد گفت: هم اکنون قیمت هر لیتر سوخت ۹۵ درصد قیمت سوخت عرضه شده در اولین جایگاه‌ آن طرف مرز تعیین می‌‌شود.با اجرای این طرح از اواسط امسال، فروش مرزی ۳۳ درصد افزایش یافته است؛ به طوری که حجم سوخت فروش رفته از ۱۳۰ میلیون لیتر به ۱۸۰ میلیون لیتر رسیده است. 

وی در مورد بدهی شرکت‌های هواپیمایی بابت هزینه سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بعد از پی‌گیری این موضوع از طریق تعزیرات و شورای امنیت ملی، شرکت‌های هواپیمایی برای پرداخت بدهی خود چک‌هایی با عنوان تعهد ارائه داده‌اند. البته در پنج شش ماه گذشته سعی شده است که بدهی این شرکت‌های از آنچه که هست بیشتر نشود. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش با اعلام این که با وجود مازاد فرآورده در حال بررسی هستیم که سوآپ فرآورده در سال آینده ادامه یابد یا نه گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۳ هزار تن گاز مایع، ۸۶ هزار تن نفت کوره و ۳۸ هزار تن نفت گازوئیل سوآپ شده است.
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 5493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *