۰

ادامه حملات ائتلاف آمريکايي به پالايشگاه ها در سوريه

رييس گروه ناظران حقوق بشر سوريه اعلام کرد که در حمله هوايي روز يکشنبه نيروهاي ائتلاف به يک پالايشگاه تحت کنترل داعش در سوريه، ۳۰ تن از کارکنان پالايشگاه و شماري از اعضاي داعش کشته شدند.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رويترز، «رامي عبدالرحمن» افزود: اين حمله به پالايشگاه تحت کنترل داعش در شمال شرقي شهر «تل ابيض» در نزديک مرز ترکيه انجام شد.

وي گفت: سازمان ملل در ماه نوامبر برآورد کرد که درآمد گروه تروريستي داعش از محل فروش نفت بين ۸۴۶ هزار تا ۱.۶ ميليون دلار در روز است. با اين حال وزارت دفاع آمريکا اعلام کرده که نفت ديگر منبع اصلي درآمد داعش نيست.

ديپلمات هاي غربي مي گويند، اين امر به دليل حملات هوايي به تاسيسات نفتي تحت کنترل داعش و نيز سقوط بهاي نفت است که بر قيمت آن در بازار سياه نيز تاثير گذاشته است.

پيش از اين، رسانه ها گزارش هاي متعددي بر هدف قرار دادن تاسيسات زيربنايي سوريه به بهانه هدف قرار دادن گروه تروريستي داعش در سوريه منتشر کرده بودند.

به اعتقاد بسياري از ناظران تحولات منطقه، اطلاعات ميداني نشان مي دهد حملات آمريکا و متحدان آن در سوريه، به اندازه اي که بر تاسيسات و ساختارهاي زيربنايي سوريه تاثير گذاشته، بر توانايي هاي نظامي داعش تاثير نداشته است.

ائتلاف ضد داعش چند ماه است که به بهانه مبارزه با گروه تروريستي داعش، تاسيسات زيربنايي و مراکز اقتصادي سوريه از جمله پالايشگاه ها، مخزن هاي ذخيره سازي سوخت و پايانه هاي سوخت را هف قرار مي دهد.
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 5517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *