سجادی: ایرلاین ها بدهی شان را تسویه نکرده اند

19 اسفند 1393 ساعت 11:15

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه بدهی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش مدتی در سقف ۷۵۰ میلیارد تومان ثابت مانده است، گفت: سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی را نمی‌شود قطع کرد، هدف ما این است که بدون تنش این مبادله (سوخت‌رسانی) انجام شود.


به گزارش «ميزنفت»،ناصر سجادی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، درباره بدهی شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: بدهی این شرکت‌ها به شرکت ملی پخش مدتی است که در سقف ٧٥٠ میلیارد تومان ثابت مانده و افزایش نیافته است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت وجه سوخت از سوی شرکت‌های هواپیمایی در چند ماه گذشته را از دلیل ثابت ماندن سقف بدهی ایرلاین‌ها اعلام کرد.

وی با تاکید بر این که نمی شود سوخت‌رسانی به هواپیمایی کشور را قطع کرد، تصریح کرد: هدف ما این است که بدون تنش این مبادله (‌سوخت رسانی) انجام شود.

سجادی همکاری مطلوب سازمان تعزیرات و شورای امنیت را برای حصول بدهی ایرلاین‌ها مهم برشمرد.

وی در ادامه به عرضه نفت‌گاز مورد نیاز حمل و نقل عمومی بر اساس کارکرد طبق مصوبه هیات دولت اشاره و خاطرنشان کرد: پس از عرضه کارت هوشمند سوخت، عرضه نفت‌گاز براساس جدول سهمیه‌بندی صورت می‌گرفت اما طبق مصوبه جدید هیات دولت عرضه نفت‌گاز مورد نیاز حمل و نقل عمومی با استفاده از کارکرد در دو مرحله صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه مرحله اول ارائه سوخت با استفاده از اطلاعات بارنامه از طریق وزارت راه و شهرسازی در اختیار شرکت پخش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: براساس اطلاعات به دست آمده میزان سوخت محاسبه و از اوایل سال ۱۳۹۴ ارائه سوخت با این روش آغاز خواهد شد.

سجادی مرحله دیگر را تجهیز خودروهای نفت‌گاز سوز به جی‌پی‌اس تا شهریور سال ۱۳۹۴ اعلام کرد.

به گفته وی، با اقدامات انجام شده در دو حوزه حمل و نقل دیزلی و کشاورزی باید کار اساسی انجام شود که هم‌اکنون در حال طراحی سامانه‌هایی در این راستا هستیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به نظارت و کنترل بر روند فعالیت جایگاه‌ها و عرضه سوخت از نظر کیفیت و کمیت اشاره و تصریح کرد: شماره تلفن ۰۹۶۲۷ آماده رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردم است.


کد مطلب: 5534

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/5534/سجادی-ایرلاین-بدهی-شان-تسویه-نکرده-اند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir