۰

یکی از مدیران سابق «پتروبراس» دستگیر شد+عکس

پلیس فدرال برزیل طی عملیاتی ضد فسادی جدید، مدیر سابق خدمات مهندسی شرکت نفت دولتی «پتروبراس» را دستگیر کرد.
یکی از مدیران سابق «پتروبراس» دستگیر شد+عکس
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فارس، رناتو دوکه مدیر سابق خدمات مهندسی شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برزیل روز گذشته بار دیگر طی عملیاتی از سوی پلیس فدرال این کشور در شهر «ریودوژانیرو» دستگیر شد.

پلیس برزیل ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات مذکور که ۴۰ مامور در آن شرکت داشتند، بخشی از تحقیقات مربوط به جرایمی از جمله استفاده از اسناد نادرست، فساد، تقلب در مناقصات و پولشویی می‌باشد.

در این بیانیه آمده است: احکام صادره در شهرهایی چون «سائو پائولو» و «ریودوژانیرو» در حال اجرا می‌باشند و در میان افراد دستگیر شده مدیر سابق «پتروبراس» نیز به چشم می‌خورد که اتهام وی انحراف در منابع مالی این شرکت دولتی می‌باشد.

«دوکه» که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر ۹۳) نیز بازداشت شده بود و چند روز بعد آزاد شد، طی دهمین فاز عملیات پلیسی برای دستگیری ۱۸ فردی که در فسادها مشارکت داشته و از آن سود برده‌اند در منزل خود دستگیر شد.

علاوه بر این، طبق دستور قضایی، حکم بازداشت «آدیر اسد» یکی از تاجران برزیلی نیز صادر شده بود که روز گذشته در «سائو پائولو» دستگیر شد.

پلیس برزیل تاکنون مدیران سابق این شرکت نفتی و یک گروه از تاجران مرتبط با رسوایی فسادی را دستگیر کرده و در حال تحقیق روی بیش از ۵۰ تن از سیاستمداران نیز می‌باشد که اکثرا به حزب حاکم تعلق دارند و احتمالا از انحراف مالی شرکت «پتروبراس» سود برده و رشوه دریافت کرده‌اند.

طبق تحقیقات صورت گرفته، شبکه فسادی شرکت «پتروبراس» طی دهه اخیر حدود ۱۰ هزار میلیون رئال (واحد پول برزیل معادل ۳ هزار و ۸۵۰ میلیون دلار) را برای فاکتورهای مازاد قراردادها صرف کرده است.

این رسوایی عظیم فسادی مشکلات بزرگی برای شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برای جذب سرمایه در بازارهای بین‌المللی به همراه داشته و همچنین باعث شده ارزش سهام آن طی ۴ ماه اخیر ۵۸ درصد کاهش پیدا کند، به همین علت شرکت مذکور سرمایه‌گذاری‌های خود برای سال‌های آینده را به حداقل میزان ممکن کاهش داد.

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 5607
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *