۰
سفر النعیمی به چین

بازار خراب کنی عربستان برای ایران

چند هفته پس از سفر هیئت نفتی تهران به پکن برای افزایش همکاری های نفتی دو کشور، علی النعیمی نیز راه پکن را در پیش گرفت و در دیدار با همتای خود از علاقه کشورش برای افزایش فروش نفت به چین خبر داد.
بازار خراب کنی عربستان برای ایران
به گزارش «ميزنفت»، عربستان از آن دست کشورهاست که به هیچ عنوان علاقه ندارد ایران به جایگاه گذشته خود در بازار نفت دست پیدا کند به طوری که حاضر است ضرر کند اما فرصت بازگشت ایران به بازار نفت را ندهد. وزیر نفت ایران گرچه جزئیات دقیقی از برنامه ایران برای فروش نفت بیشتر به چینی ها ارائه نکرد اما با توجه به وضعیت بازارهای نفتی و نرخ رشد اقتصادی کشورهای مصرف کننده نفت، به طور قطع ارائه تخفیف یکی از راهکارهای ایران برای ترغیب چین در این باره است. موضوعی که همواره یکی از شگردهای کشورهای نفتی برای حضو بلند مدت در بازارها بوده است و بدون تردید، ریاض هم برای کنار زدن ایران از بازار نفت، تخفیف های بیشتری را به چینی ها پیشنهاد داده است. 

بر اساس گزارش های دریافتی، وزیر نفت عربستان درباره نگرانی ریاض از کاهش احتمالی تقاضای چین برای خرید نفت با توجه به کندی رشد اقتصاد جهانی گفت :« تاکنون درخواستی از طرف مقامات چین برای کاهش صادرات نفت به این کشور دریافت نکرده ایم و میزان صادرات نفت چین به عربستان مانند گذشته است و ریاض آمادگی نفت بیشتری هم به این کشور صادر کند ». 

علی النعیمی در این دیدار با ابراز خرسندی ازسفرشبه چین ، گفت ریاض خواهان تقویت همکاری دو جانبه با چین در موضوعات مختلف به ویژه در بخش سرمایه گذاری مشترک در حوزه نفت و گاز و فراورده های نفتی است. 

چین بزرگترین وارد کننده نفت جهان است و بیش از ۶۱ درصد از نفت مورد نیاز خود را از عربستان وارد می کند.

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 6068
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *