۰
اقدام جدید رقیب نفتی ایران

تلاش عراق برای انتقال دکل های ایرانی

در حالی که شرکت های حفاری ایرانی با بی مهری مسولان شرکت ملی نفت به کما رفته اند، مهمترین رقیب نفتی ایران وارد مذاکره با برخی شرکت های ایرانی شده است تا دکل های ایرانی را در میادین خود به کار بگیرد.
تلاش عراق برای انتقال دکل های ایرانی
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فردا،عراق که یک تهدید بالقوه برای نفت ایران و بازارهای ایران محسوب می شود به دلیل نرخ پایین دکل های ایرانی و همچنین تخصص برخی شرکت های حفاری ایرانی، از موقعیت بوجود آمده در صنعت نفت استفاده کرده و رایزنی های خود را برای سپردن پروژه های حفاری به این شرکت ها مضاعف کرده اند.

بر اساس این گزارش، دو روز پیش یک هیا ت عراقی با سفر به آبادان و شیراز، از دکل های یک شرکت ایرانی بازدید کرده اند و از علاقه خود برای بکارگیری دکل های ایرانی گفته اند. پیگیری ها نشان می دهد این هیات عراقی ، مذاکرات خود را با شرکت حفاری شمال عملیاتی تر کرده اند و قصد دارند از دکل ها و حفاران این شرکت در پروژه های نفت عراق استفاده کنند.

هدایت الله خادمی مدیرعامل شرکت حفاری شمال اما تنها به تایید این خبر اکتفا می کند و به جزئیات آن اشاره نمی کند:« هیات عراقی در جریان بازدید از دکل های حفاری شمال، درصدد انعقاد قراردادهایی با این شرکت است اما درباره جزئیات آن به لحاظ حرفه ای منطقی نیست موضوعی رسانه ای شود.»

وی با تاکید بر این که حفاری شمال علاقه دارد دکل های این شرکت در داخل مرزهای ایران فعالیت کند گفت:«وضعیت این شرکت به دلیل طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی از شرکت ملی نفت چندان قابل تعریف نیست و برخی دکل های این شرکت بیکار شده اند. با توجه به بورسی بودن حفاری شمال و لزوم توسعه فعالیت های این شرکت، فعلا در حال مذاکره با عراقی ها هستیم.»
گفتنی است ریاست هیات عراقی را در این سفر محسن دریس محسن، مدیرعامل شرکت حفاری عراق بر عهده دارد که تعدادی از مدیران حفاری این کشور وی را همراهی می کنند.
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 6272
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *