۰

مجموعه عکس "ایران امروز" منتشر شد

مجموعه عکس‌هایی از تصاویر امروز کشور ایران در چارچوب عکس‌پستال‌هایی از موضوع‌های طبیعت، معماری، صنعت و تکنولوژی ايران زمين با عنوان «ایران امروز» و توضیح «بسته فرهنگی صلح و امید» منتشر شد.
مجموعه عکس "ایران امروز" منتشر شد
به گزارش ميزنفت به نقل از «پایگاه عکس چیلیک» (Chiilick.com) در این مجموعه عکس که دستاورد نگاه ۱۳ عکاس ایرانی است، تعداد ۴۵ قطعه عکس رنگی از موضوع‌هایی همچون: حرم امام رضا (ع) در خراسان رضوی، برج میلاد در تهران، کویر مرنجاب در استان اصفهان، میدان گازی پارس جنوبی در عسلويه، ارگ بم در استان کرمان، تونل توحید در تهران، سد امیرکبیر در استان البرز، جزیره خارگ در استان بوشهر، مخزن ذخیره‌سازی نفت خام در جزیره خارگ، پژوهشگاه صنعت نفت در تهران، اسکله‌هاي صادرات نفت خام در جزيره خارگ، بازار فرش تهران، کارخانه کوتینگ لوله در خوزستان، میدان امام در اصفهان، خانه بروجردی‌ها در کاشان، عمارت کاخ گلستان در تهران، روستایی از منطقه اسالم در گیلان، تخت جمشید در فارس و ... به نمایش گذاشته شده است.

امیرحسین هاشمی جاوید، مدیر این پروژه ضمن تشکر از حمایت روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، هدف از گردآوری این مجموعه عکس را نمایش قدرت صنعتی کشور در کنار زیبایی‌های طبیعت و ظرافت معماری تاریخی و سنتی ایران برشمرد.

سیدمصطفی حسینی، عبدالرضا محسنی، امیرحسین هاشمی جاوید، مهدی سروری، مجتبی محسنی، حامد عطایی، ابراهیم باقرلو، محمد قدمعلی، محمدرضا طائب، محمد پنهان، مرتضی قلی نژاد، مهدی موذن و محمدرضا خرازی، نام عکاسان صاحب عکس در این مجموعه است كه در شناسنامه اين مجموعه ثبت شده است.

در معرفی این مجموعه عكس (PHoto Box) آمده است: «ایران» یکی از کشورهای مهم و مدرن دنیا است که سابقه تاریخی و مذهبی دیرینه‌ای دارد. ایران یکی از بزرگترین کشورهای منطقه غرب آسيا و جهان به شمار می‌رود که فرهنگ ها و آداب و رسوم متفاوتی را از شرق و غرب و شمال و جنوب در خود جای داده است.

ایران به دلیل موقعیت مرکزی و همچنین سیاسی و اقتصادی خود، جایگاه مهمی در معادلات سیاسی و اقتصادی جهان دارد تا جایی که از این کشور به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی یاد می‌شود که نفوذ چشمگيری در بخش‌های مختلف انرژی و اقتصادی دارد.

در بخشی از این مجموعه نیز اديبان ایرانی و مشاهیر تاریخ ادبیات کشور همچون: حافظ، رودکی، خیام، سعدی، فردوسی، باباطاهر و عطار، تصويرسازي و معرفی شده‌اند.

مجموعه عکس «ایران امروز» به دبیری مجتبی محسنی و به سفارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران و با نظارت مجتبي عوض‌زاده؛ رئيس روابط عمومي اين شركت، در شمارگان ۵۰۰ نسخه در خانه طرح پدیدار و با مدیریت هنری سیدمیثم عامری  طراحي، ساخته و چاپ شده و در فهرست تألیفات «پایگاه تخصصی کتاب عکس» با وزن ۳۵۰ گرم پس از صحافی به ثبت رسیده است.

مسئولیت گرافیک و طرح جلد در این مجموعه بر عهده علی باقری بوده است. محسن خانعلی و حسام شیرازیان نيز به عنوان مشاوران طرح و خدیجه غبیشاوی، سیدسجاد موسوی و نوشین پریانی هم به‌عنوان مترجم دست اندر كار تهيه اين محصول فرهنگي بوده‌اند.
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *