۰
روسیه از ایران پاداش می خواهد

موشک؛،ضربه گیر کاهش قیمت نفت؟

ورود نفت ایران به بازارهای جهانی موجب کاهش قیمت نفت می‌شود و خسارت مضاعفی به اقتصاد روسیه می‌زند که به شدت به نفت اتکا دارد.سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت روسیه انتظار دارد در ازای حمایت از این توافق پاداش بگیرد و به این ترتیب، تلویحا گفت واشنگتن باید برنامه‌های دفاع موشکی خود را در اروپا کنار بگذارد.
موشک؛،ضربه گیر کاهش قیمت نفت؟
به گزارش «ميزنفت»، رویترز در گزارشی به قلم تیموتی هریتج نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از کشورهای جهان خواست توافق هسته‌ای با ایران را جشن بگیرند اما این توافق خطراتی هم برای روسیه دارد زیرا ممکن است قیمت نفت را کاهش دهد.

مسکو این توافق را به عنوان گشایشی در مسیر فروش سامانه‌های دفاع موشکی به تهران و کسب منافع فراوان از طریق انعقاد قرارداد انرژی هسته‌ای می‌بیند.

اما این توافق همچنین موجب ایجاد فضایی از عدم اطمینان برای مسکو خواهد شد زیرا ورود نفت ایران به بازارهای جهانی موجب کاهش قیمت نفت می‌شود و خسارت مضاعفی به اقتصاد روسیه می‌زند که به شدت به نفت اتکا دارد.

کرملین در اقدامی که تعجب چندانی به همراه نداشت بر وجوه مثبت این توافق تاکید کرد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت روسیه انتظار دارد در ازای حمایت از این توافق پاداش بگیرد و به این ترتیب، تلویحا گفت واشنگتن باید برنامه‌های دفاع موشکی خود را در اروپا کنار بگذارد.

لاوروف همچنین احتمال فروش سلاح به ایران در آینده نزدیک را مطرح کرد هرچند تحریم تسلیحاتی ایران در پنج سال آینده برقرار خواهد ماند.

وی گفت در پنج سال آینده، بر اساس مقرراتی که شورای امنیت سازمان ملل تعیین می‌کند تحویل سلاح به ایران ممکن خواهد بود.

مقصود وی از این نوع اظهارات مشخص بود. وی می‌خواست بگوید روسیه نیمه پر لیوان را می‌بیند و نه نیمه خالی آن را.

براساس این گزارش، چین و روسیه فشار زیادی به تیم مذاکره کننده ایرانی وارد کردند تا آن ها را مجاب کنند روی لغو تحریم تسلیحاتی پافشاری کنند که با مخالفت مذاکره کنندگان ایرانی مواجه شد. موضوعی که لاوروف آن را رسما تایید کرد.
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۵
کد مطلب: 7201
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *