۰

جایزه 2015 بنیاد علمی «یونگ» آلمان به دانشمند جوان ایرانی اعطا شد

پژوهشگر برجسته ایرانی و معاون مرکز تحقیقاتی جامع سرطان خون «آخن» آلمان به دلیل تحقیقات بر روی سرطان خون از سوی بنیاد علمی – تحقیقاتی «یونگ» در هامبورگ بعنوان برنده جایزه علمی سال ۲۰۱۵ معرفی شد.
جایزه 2015 بنیاد علمی «یونگ» آلمان به دانشمند جوان ایرانی اعطا شد

به گزارش «ميزنفت»، مراسم اهدای جایزه ۲۱۰ هزار یورویی به دکتر بهزاد خارابی در بنیاد یونگ با حضور حدود ۳۰۰ نفر از پروفسورهای رشته‌های مختلف تحقیقات پزشکی آلمان برگزار شد.

دکتر بهزاد خارابی ماسوله پس از دریافت مدرک دکترای ایمونولوژی، در سال ۲۰۰۸ آموزش‌های پیشرفته خود را به عنوان یک متخصص پزشکی در زمینه هماتولوژی و انکولوژی در دانشگاه بوخوم آلمان آغاز کرد.

وی پس از یک سال جذب مؤسسات تحقیقاتی بلژیک و ایالات متحده شد. دکتر خارابی تحت نظارت پروفسور مارکوس موشن در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو هدایت و اجرای کار تحقیقاتی بسیار موفقی بر روی واکنش استرس سلولی (Unfolded Protein Response) را برعهده داشته و دو بار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ توسط انجمن هماتولوژی امریکا موفق به دریافت جایزه شده است.

دکتر خارابی ماسوله در سال ۲۰۱۴ به آلمان بازگشت و در حال حاضر در بخش هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلول بنیادی کلینیک دانشگاهی فنی «آخن» مشغول به کار است.

نتایج اولیه تحقیقات این متخصص ۳۴ ساله نشان می‌دهد که سلول‌های بنیادی لوسمیک – سلول‌هایی که مسؤول شکست درمان و در نتیجه عود سرطان خون هستند - وابسته به برخی مکانیسم‌های استرس سلولی و بسیار پیچیده‌اند.

جایزه بنیاد یونگ به این دانشمند جوان کمک می‌کند تا در زمینه تحقیقاتی خود، پروژه‌های جدیدی را به مرحله اجرا درآورد.

منبع:ایسنا
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 7222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *