۰

ظریف: برنامه موشکی ما به کسی ارتباط ندارد

وزیر امور خارجه گفت: فرزندان ملت ثابت کردند که برنامه موشکی و تسلیحاتی ما به هیچکس صرف نظر از قدرت ادعایی اش ارتباط ندارد و روشن کردند که اگر کسی در منطقه باید پاسخگو باشد این آمریکا و غرب است
ظریف: برنامه موشکی ما به کسی ارتباط ندارد


به گزارش«ميزنفت»،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهدای هسته ای اظهار کرد: از همه مردم برای تمام دعاهایی که در ماه رمضان برای خدمتگزاران خود انجام دادند تشکر می کنم.

وی افزود: هفته گذشته یک توافق تاریخی بین ایران و ۶ کشور به ظاهر قدرتمند دنیا به سرانجام رسید. توافقی که مورد توجه گسترده جهانیان قرار گرفت.

ظریف تاکید کرد: طرح صهیونیستی امنیتی سازی ایران فرو پاشید و جهانیان از این توافق به عنوان پیروزی عقلانیت و منطق در جنگ طلبی استقبال کرده و آن را نقطه عطفی در روابط بین الملل در دهه های معاصر شناختند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: به اعتراف دوست و دشمن آنچه در این میان به اثبات رسید عزت، خودباوری اقتدار و سربلندی توام همراه با حکمت مردم ایران و رهبر فرزانه ما بود.

وی ادامه داد: در این مذاکرات طولانی و نفس گیر با توکل بر خداوند و با پشتوانه مردم بر همگان ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران با ۶ کشور به ظاهر قدرتمند دنیا مذاکره می کند اما باج نمی دهد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: به همه جهانیان ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران در سخت ترین شرایط تحمیل و فشار حاضر است سال ها مقاومت و دو سال مذاکره را ادامه دهد ولی در برابر فشار مقاومت کند و از خواسته ها و خطوط قرمز اصلی خود عبور نکند و بالاخره یک بار دیگر بر آمریکا ثابت شد که به تعبیر مقام معظم رهبری باید تسلیم ایران را مگر به خواب ببیند.

ظریف اظهار کرد: فرزندان ملت ایران در این مذاکرات برای ۶ کشور به ظاهر بزرگ دنیا و اتحادیه اروپا روشن کردند که هیچکس هرگز نباید یک ایرانی را تهدید کند. برای همه جهانیان ثابت کردند غنی سازی ما و تحقیق و توسعه مرتبط با آن و اصولا هیچ یک از تاسیسات هسته ای ما هیچگاه تعطیل نخواهد شد.

وزیر امور خارجه افزود: برای دنیا به صراحت روشن کردند که برنامه موشکی و تسلیحاتی ما به هیچکس صرف نظر از قدرت ادعایی اش ارتباط ندارد و روشن کردند که اگر کسی در منطقه باید پاسخگو باشد این آمریکا و غرب است که در فلسطین و یمن سوریه با سلاح هایش مردم بی گناه به خاک و خون کشیده می شوند.

ظریف گفت: شدت عصبانیت معاندین جمهوری اسلامی ایران و در رسانه ها رژیم صهیونیستی به خوبی نشان دهنده تثبیت و تحکیم اقتدار منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: جای تعجب ندارد که شاهد جیغ و دادهای نخست وزیر عصبانی رژیم صهیونیستی و توسل او به کنگره آمریکا برای رای منفی به توافقی هستیم که از دید او حاضر است خودش را بکشد تا جلوی این توافق که برای رژیم اسرائیل خطری جبران ناشدنی را به دنبال دارد بگیرد.

وی تصریح کرد: اصلا عجیب نیست که آیپک بزرگترین لابی صهیونیستی در آمریکا به همین منظور تبلیغات چندین میلیون دلاری به راه انداختند تا به تعبیر خود از تصویب این توافق خطرناک جلوگیری کنند. هیچگاه رژیم منفور صهیونیستی در میان متحدین خود تا این حد منزوی نبوده است.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به مصوبه هسته ای مجلس شورای اسلامی گفت: در اینجا افتخار دارم براساس مصوبه مجلس محترم متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنم.

منبع:مهر
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 7348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *