۰

توقیف ۱۰ فروند کشتی صیادی چینی در چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ فروند کشتی صیادی ترال چینی در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی سواحل دریای عمان در چابهار توقیف شد.
توقیف ۱۰ فروند کشتی صیادی چینی در چابهار

به گزارش«ميزنفت»،علی اوسط هاشمی روز جمعه بعد از بازدید از سایت پرورش میگو در گواتر چابهار و در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: جوانب و نحوه برخورد ورود غیرقانونی این کشتی های صیادی به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری است.

وی گفت: سیاست سازمان شیلات کنترل صید به روش ترال است و محدوده مجوزها نیز در فاصله طولانی از سواحل به متقاضیان داده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در برخورد با صیادان خارجی نیز این سیاست را اعمال می کند.

برخی منابع رسمی پیش از این در گفت و گو با ایرنا گفته بودند: این کشتی ها به گفته ناخداها و ملوانان آنها در حدود یک هفته در آب های سرزمینی ایران در محدود ۵ مایلی در حال صید و صیادی بوده اند.

به گفته آنان حدود ۷۰ تا ۸۰ خدمه در این ۱۰ فروند کشتی صیادی چینی حضور دارند که بررسی ها برای نحوه برخورد با این اقدام غیرقانونی در حال انجام است.

صید ترال در آب های سرزمینی ایران تا محدود ۲۵ مایلی سواحل از سوی صیادان ممنوع است و صیادان ایرانی برای حضور و صید بایستی موافقت لازم را از سازمان شیلات ایران دریافت کنند.

از سوی دیگر دو نفر از مدیران مرتبط با این حوزه گفت و گو در این زمینه را به روشن شدن بیشتر زوایای پنهان این ماجرا منوط کردند.

منبع:ایرنا
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 7661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *