۰

زندانیان گیلان جنگل را پاکسازی کردند

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان گفت: شماری از زندانیان استان در اقدامی داوطلبانه، مناطق جنگلی را از زباله پاکسازی کردند.
زندانیان گیلان جنگل را پاکسازی کردند

به گزارش«ميزنفت»،سید حمید حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود یکصد زندانی به طور داوطلبانه و با مجوز مقامات قضایی استان با هدف تقویت احساس مسوولیت و مشارکت در فعالیت های عام المنفعه و بازاجتماعی نمودن زندانیان، در طرح پاکسازی محیط زیست شرکت کردند.

وی ادامه داد: این افراد، زندانیانی هستند که از نظر قضایی، مخل امنیت شناخته نشدند و دارای جرایم سبک بوده و از نظر قضایی و اخلاقی، تایید شده اند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در ایران اجرا می شود، اظهار کرد: تاکنون دو مرحله از این طرح در جاده های ورودی رشت و موزه میراث روستایی گیلان انجام شده است.

وی تقویت احساس مسوولیت، احساس مفید بودن، جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی در زندان، کاهش هزینه های دولت، خدمت به مردم ، تغییر دیدگاه مردم نسبت به زندانی و زندانیان و کمک به پاکسازی محیط زیست را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.

حسینی با اشاره به ادامه اجرای این طرح در استان گفت: درختکاری، پاکسازی امام زاده ها، کمک در برداشت محصولات زراعی و مشارکت در خدمات شهری همچون رنگ آمیزی اماکن عمومی شهر از دیگر برنامه های آتی این طرح است.

در اولین مرحله از این طرح، دو تن زباله و ضایعات از سطح مناطق جنگلی استان گیلان جمع آوری شد. امروز (شنبه) سواحل زیباکنار شهرستان رشت توسط زندانیان پاکسازی شد.

منبع:ایرنا
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب: 7662
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *