۰

زندان مجازات افرادی که در فضای مجازی فحاشی کنند

رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: مطابق ماده ۷۰۰ قانون تعزیرات، هر فردی با نظم یا نثر یا به صورت کتبی یا شفاهی شخصی را هجو کند یا هجویه را منتشر کند، به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم می شود.
زندان مجازات افرادی که در فضای مجازی فحاشی کنند

به گزارش«ميزنفت»،زندان در انتظار افرادی که در فضای مجازی فحاشی کنندبه گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری میزان، سرهنگ ایرج محمدخانی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی مبنی بر توهین علیه او در فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل توهین به شاکی در فضای مجازی که مردی ۲۹ ساله اهل و ساکن رشت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان بیان کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.

سرهنگ محمدخانی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی، توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا ۵۰ تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین طبق ماده ۱۴۵ قانون مجازات اسلامی، هر دشنامی که باعث اذیت شنونده وشود، موجب محکومیت گوینده به شلاق تا ۷۴ ضربه می شود و مطابق ماده ۷۰۰ قانون تعزیرات، هرکس با نظم و یا نثر یا به صورت کتبی یا شفاهی کسی را هجو کند یا هجویه را منتشر کند، به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم می شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir یا ایمیل Gfata@police.ir گزارش دهند.


سرهنگ محمدخانی با بیان اینکه بنا به اعلام پلیس فتای گیلان؛ پرونده های ورودی این پلیس در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: در مدت زمان ذکر شده؛ پرونده های مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، مزاحمت اینترنتی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه بیشترین سهم پرونده های حوزه فتا را تشکیل داده است.

منبع:میزان
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب: 7668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *