۰

پایان سفر 'موفقیت آمیز' بانوی اول سابق کره جنوبی به کره شمالی

خبرگزاری کیودوی ‍ژاپن روز شنبه در گزارشی از سئول اعلام کرد که به رغم اختلافات سیاسی تاریخی میان دو کره شمالی و جنوبی، بانوی اول سابق کره جنوبی سفر 'موفقیت آمیز' خود به کره شمالی را برای پیگیری طرح وحدت دو کره به پایان برد.
پایان سفر
  به گزارش«ميزنفت»، خبرگزاری کیودوی ژاپن نوشت: 'لی هی هو' بیوه 'کیم دای جونگ' رییس جمهوری پیشین کره جنوبی عصر امروز پس از بازگشت از پیونگ یانگ پایتخت همسایه شمالی، سفر خود به کره شمالی را برای به حداقل رساندن اختلافات دو کشور 'موفقیت آمیز' خواند.
وی در فرودگاه سئول به خبرنگاران گفت که اگرچه موفق نشد با رهبر کره شمالی دیدار و گفت وگو کند اما سفر چهارروزه پرباری را به پیونگ یانگ داشته است.
بانوی اول سابق کره جنوبی به قرارداد وحدت دو کره که در سال 2000 میان همسر فقید وی (کیم دایی جونگ) و کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی و پدر رهبر فعلی اشاره کرد و افزود: براساس برنامه ماموریتم، وارد پیونگ یانگ شدم تا بتوانم در جهت بیانیه مشترک وحدت دو کشور که در سال 2000 میان دوکشور در پیونگ یانگ امضا شده بود، حرکت کرده باشم.
وی که برای وحدت شبه جزیره کره فعالیت می کند، مدت ها قبل برای سفر به کره شمالی ابراز تمایل کرده بود که این بار با موافقت 'کیم یونگ اون' رهبر کره شمالی و دعوت وی به این کشور رفت.
دفتر بنیاد صلح 'کیم دای جونگ' که برنامه ریزی این سفر را به عهده داشت، با اعلام این خبر افزود: خانم لی و 18 عضو بنیادش چهارشنبه گذشته با یک فروند هواپیمای چارتر به پیونگ یانگ سفر کردند.
بیوه رییس جمهوری سابق کره جنوبی در دسامبر 2011 (دی ماه 1390) نیز برای عرض تسلیت درگذشت 'کیم جونگ ایل' رهبر فقید کره شمالی و پدر رهبر فعلی این کشور به پیونگ یانگ سفر کرده بود و حتی با رهبر فعلی این کشور قبل از تصدی این مقام دیدار کرده بود.


منبع: ایرنا
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب: 7866
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *