۰

فساد پتروبراس دامان رئیس جمهور برزیل را گرفت/ در سرازیری سقوط

افشای فساد مالی در شرکت های نفتی برزیل و وضعیت اقتصادی نامناسب موجب شده تا «دیلما روسف» که تا چندی قبل از وی به عنوان بانوی آهنین یاد می شد تبدیل به منفورترین رئیس جمهور این کشور شود.
فساد پتروبراس دامان رئیس جمهور برزیل را گرفت/ در سرازیری سقوط
به گزارش «ميزنفت»، یورو نیوز نوشت: دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل، این روزها روزگار خوشی ندارد چون وضعیت داخلی این کشور موجب شده تا میزان محبوبیت وی به شدت کاهش بیابد بطوریکه نزدیک به ۷۰ درصد از مردم برزیل معتقدند عملکرد دولت وی بد است.

برهمین اساس با اینکه کمتر از یک سال از انتخاب دوباره دیلما روسف به ریاست جمهوری برزیل می گذرد اما نظرسنجی ها نشان می دهد که وی منفورترین رییس جمهور این کشور است.

محبوبیت روسف به ویژه پس از رسوایی فساد مالی در شرکت نفت و گاز دولتی پتروبراس برزیل شدیدا کاهش یافت و بحران اقتصادی و بیکاری نیز مزید بر علت شد.

در همین رابطه قرار است مخالفان روسف روز بیست و پنجم مرداد ماه راهپیمایی سراسری برگزار کنند. آنها خواستار کناره گیری رییس جمهوری برزیل از قدرت هستند.

از سوی دیگر جمعه شب هزاران نفر از شهروندان «سائوپائولو »و شهرهای دیگر بر قابلمه ها و ماهی تابه ها کوبیدند تا به این طریق اعتراض خود را به سیاست های دولت نشان دهند.

این جنبش هنوز به خیابان های برزیل کشیده نشده و مردم در خانه هایشان با این شیوه نارضایتی خود را نشان می دهند.

یک تحلیلگر سیاسی می گوید: «نتایج نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت روسف نه تنها در میان کسانی که به او رای نداده اند بلکه حتی کسانی که به او رای داده اند نیز کاهش یافته و مشکل دقیقا اینجاست. نظرسنجی از مردم شمال برزیل نشان می دهد که ۶۷ درصد از آنها خواستار استیضاح روسف هستند. آنها معتقدند که تنها راه استیضاح است.»

بر اساس نظرسنجی که در ماه ژوئن در میان رای دهندگان برزیلی انجام شده بود فقط هفت درصد مردم این کشور اعتقاد داشتند که روسف کار خود را به درستی انجام می دهد.
منبع: مهر
 
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 7900
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *